نماینده عراقی: مصطفی الکاظمی با مشکلات زیادی در جلسه رأی اعتماد روبرو خواهد بود

یک نماینده پارلمان عراق گفت جلسه رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی، مشکلات فراوانی را در میان تشکل‌های سیاسی به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، اسعد المرشدی، نماینده جریان حکمت ملی عراق در سخنانی گفت جلسه رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی، صحنه درگیری‌های فراوانی میان تشکل‌های سیاسی خواهد بود.

وی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: مصطفی الکاظمی با مشکلات فراوانی در جلسه رأی اعتماد روبرو خواهد بود و صحنه کنونی، نمایانگر بحرانی با اقلیم کردستان در خصوص پرداخت حقوق‌ها و مسأله نفت خواهد بود.

وی همچنین از مصطفی الکاظمی خواست تا بر این خواسته‌ها فائق آید و منفعت ملی و مردم را بر خواست احزاب و تشکل‌های سیاسی ترجیح دهد.

روز گذشته مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق از تحویل برنامه دولت خود به پارلمان خبر داده و اعلام کرده بود اسامی نامزدان وزرای کابینه نیز ظرف چند روز آینده به پارلمان ارسال خواهد شد.

مصطفی کاظمی در حساب توییتری خود نوشته بود: برنامه دولت من امروز به پارلمان تحویل داده شد. بزودی اسامی نامزدان کابینه نیز ظرف چند روز آینده و در چارچوب مهلت قانون اساسی ارسال خواهد شد.

همچنین پیشتر یکی از نمایندگان پارلمان عراق از احتمال برگزاری جلسه رأی اعتماد به کابینه مصفی الکاظمی در هفته آتی خبر داده بود. دیلان غفور، نماینده فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق در این خصوص گفته بود: درگیری‌های موجود در زمینه تشکیل دولت مصطفی الکاظمی هنوز به توافقی نهایی منجر نشده و نخست وزیر جدید نیز هنوز گفت و گوهایش را با تشکل‌های اقلیم کردستان عراق آغاز نکرده است.

این در حالی است که هفته گذشته نیز شماری از اسامی وزرای پیشنهادی مصطفی الکاظمی برای دولت جدید عراق بطور غیر رسمی منتشر شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار