۶۲۰ تاییدیه ایمنی آسانسور صادر شده است

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: ۶۲۰ تاییدیه ایمنی آسانسور طی سال گذشته در این استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محمدرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه  با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد نظارت و صدور تاییدیه ایمنی آسانسور‌های برقی تحت پوشش استاندارد قرار دارد، اظهار داشت: به‌منظور اطمینان حداکثری از برقراری شرایط استاندارد و ایمنی، تمامی آسانسور‌ها باید به صورت سالیانه توسط شرکت‌های تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، تحت بازرسی ادواری قرار گرفته و گواهینامه ایمنی دریافت کنند.

او افزود: تمامی مدیران و مالکان ساختمان‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و تمامی بهره برداران از آسانسور‌های منصوبه در مجموعه‌های مختلف ملزم به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور هستند و در صورت نداشتن تاییدیه آسانسور با بروز هرگونه حادثه، مسئولیت پاسخگویی بر عهده آن‌ها خواهد بود.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان داشت: در مرحله بازرسی‌ها، عدم انطباق آسانسور‌های منصوبه به مدیران گزارش خواهد شد و آن‌ها مکلف به رفع نواقص و استاندارد سازی آسانسور‌ها خواهند بود و در صورت انجام آسانسور مذکور تاییدیه ایمنی دریافت و شناسنامه ملی در کابین آن درج می‌شود.

او در خصوص آسانسور‌های دارای تاییدیه ایمنی بیان داشت: مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، این آسانسور‌ها ماهیانه توسط مالکان و مدیران مکلف به انجام سرویس‌های نگهداری طی قرار داد با شرکت‌های نصاب مجاز هستند.

نیازی  بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۵۵۰ بازرسی توسط کارشناسان استاندارد انجام و ۶۲۰ تاییدیه ایمنی آسانسور نیز صادر شده است.

او گفت: مالکین و بهره برداران از آسانسور‌ها به منظور اطمینان از تأیید اصالت گواهینامه ایمنی آسانسور می‌توانند نسبت به ارسال شناسه‌ی ملی درج شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اقدام کنند، همچنین هرگونه شکایت را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و یا خط ارتباطی کشوری ۴۵۱۷ به اطلاع این اداره کل رسانند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.