انجام ۱۰۵۹ مورد بازرسی از تاسیسات گردشگری استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری استان یک هزار و ۵۹ مورد بازرسی و نظارت از این تاسیسات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بخش مهم از فعالیت‌ها نظیر حوزه گردشگری، آموزش و سایر حوزه‌ها اقدامات در راستای پیشگیری از کرونا به عنوان فعالیت جدید برای این اداره کل تعریف شد.

او با اشاره به برخی اقدامات در این حوزه بیان کرد: تهیه و توزیع ۲ هزار لیتر الکل و توزیع در بین مراکز اقامتی استان جهت ضدعفونی و اختصاص ۳ هتل به عنوان نقاهتگاه در اردبیل و مشگین‌شهر از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از شناسایی مراکز غیرمجاز و برخورد با ۲۲ واحد غیرمجاز خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۹ مورد بازرسی و نظارت از واحد‌های مجاز، دو مورد تذکر یا اخطار، ۲۲ مورد تعطیلی یا تعلیق و ۱۵ مورد شکایات محتمل واصله در این مورد زمینه انجام شده است.

فلاحی اهدای یک هزار و ۵۰۰ پک ملافه و روبالشی یکبار مصرف به ستاد علوم پزشکی و معاونت بهداشت سپاه و اختصاص ۴ کانکس در ورودی شهرستان‌ها در راستای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه را از دیگر اقدامات در این زمینه عنوان کرد.

او از ارائه تخفیف ۳۰ درصدی برای نیمه اول سال و ۶۰ درصدی برای نیمه دوم سال مختص استفاده کادر درمان توسط جامعه اقامتی استان در ایام پساکرونا خبر داد و افزود: دوره آموزشی آمادگی برای دوران پس از کرونا در سرعین با حضور کلیه تشکل‌های گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تشکیل جلسات متعدد با تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در حضور استاندار محترم و رئیس ستاد، انعکاس مشکلات مربوط به دوران کرونا و خسارات وارده در قالب برنامه‌های مختلف رادیویی، تلویزیونی و خبری و تشویق تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری و سرمایه گذاران برای خرید و اهدا دستگاه تنفس مصنوعی برای بیمارستان‌های اختصاص یافته به بیماران کرونا خبر داد.

فلاحی اظهار کرد: ابلاغ تمامی مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی مصوب در ستاد ملی و استانی به کلیه تشکل های حرفه‌ای و ادارات شهرستانی، تولید محتوای رسانه های چندزبانه و فعالیت گسترده در بستر وب در راستای آمادگی برای دوران پسا کرونا و تبلیغ پویش "در خانه بمانیم" در سایت اداره کل و سایت‌های نرم افزاری فعال در حوزه گردشگری مجازی استان نیز انجام شده است.

او با اشاره به تعامل با اداره کل تعزیرات حکومتی در قالب گشت‌های نظارتی تلفیقی و تعامل موثر با فرمانداران محترم شهرستان‌های استان در راستای عملیاتی شدن مصوبات ستاد ملی و استانی گفت: تهیه بنر‌ها و مطالب بازدارنده برای تشویق گردشگران به تعویق سفر و ایجاد ایستگاه سلامت و تب‌سنج در ورودی شهر توریستی سرعین با استقرار در محل کیوسک اطلاع‌رسانی مراکز اقامتی و تجهیزات آن از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.