معاون وزیر بهداشت:

افراد مرتبط با بیماران کرونایی غربالگری شوند

معاون وزیر بهداشت در قزوین گفت: باید از افرادی که با بیماران کرونایی در ارتباط بوده‌اند، تست و غربالگری گرفته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  حریرچی معاون وزیر بهداشت در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که از بیست و یک و نیم درصد از افرادی که با بیماران کرونایی در ارتباط بودند ،دچار این بیماری شده‌اند که لازم است از این افراد تست و غربالگری گرفته شود.

حریریچی با بیان اینکه لازم است تا جمعیت استان دوباره غربالگری شود، گفت: در غربالگری ما از کسانی که دارای علامت بودن ۱۵ درصد از آن‌ها دچار این بیماری شده بودند.

او اضافه کرد: با توجه به کاهش ۶۰ درصدی بیماری کرونا در استان نباید مردم فکر کنند که شرایط عادی شده و هر بازگشایی مغازه دال بر عادی شدن شرایط نیست.

معاون وزیر بهداشت از مردم و مدیران خواست همچنان فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  را مد نظر قرار دهند.

حریرچی گفت: اگرچه سیر نزولی را داریم، اما ممکن است با یک اقدام کوچک دوباره به وضع سابق برگردیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: به خاطر شرایط معیشتی مردم، شهرستان‌ها به سه رنگ، سفید، زرد و قرمز تقسیم بندی شدند و هر شهرستانی که در مدت ۱۴ روز فقط یک بستری داشته باشند در بخش سفید قرار می‌گیرد.

حریرچی افزود: در شهرستان‌های اعلام شده در وضعیت سفید فعالیت‌های اجتماعی از سر گرفته می‌شود.

معاون وزیر بهداشت از مسئولان استان خواست کاری کنند تا ۹۰ درصد از مردم اخل استان درمان شوند.

حریرچی گفت: عده‌ای از مردم از مراجعه به مراکز بهداشتی به خاطر ترس کاذبی که دارند، خودداری می‌کنند که باید گفت که وسایل حافظتی و مناسب در این مراکز موجود است و جای نگرانی نیست.

استاندار قزوین هم در این نشست گفت: استان قزوین می‌توانست یکی از آلوده‌ترین استان‌ها باشد، اما با همدلی و همراهی مردم این بیماری مدیریت و کنترل شد.

استاندار افزود : استان قزوین می‌توانست یه یکی از آلوده‌ترین استان‌ها باشد، اما با همدلی مردم و مسئولین این ویروس کنترل شود.

جمالی پور با بیان اینکه از اوایل فرودین ماه سیر نزولی بیماری کرونا را در استان داریم ،گفت: محدود کردن ورودی‌ها و خروجی‌ها بسیار در کنترل بیماری موثر بود.

جمالی پور افزود: در حوزه فوتی ها اوایل آمار بالا رفت، چون اکثر کسانی که مبتلا می‌شدند هم مسن بودن و هم بیماری زمینه‌ای داشتند.

استاندار گفت: قزوین با توجه به اینکه یک استان کارگری و صنعتی است، اما با تدابیر اندیشیده شد و آموزش‌ها باعث شد که این موضوع مدیریت شود.

جمالی افزود: برای کمک به تولید اقلام بهداشتی در استان ۳۲ خط تولید تغییر کرد و مختص مواد ضدعفونی کننده و ماسک شد.

او اضافه کرد: در زمینه تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده به جایی رسیدیم که علاوه بر نیاز استان نیاز استان‌های دیگر را هم تامین کردیم.

استاندار گفت: این ویروس تا کنون کنترل شده است و امیدواریم تا پایان ۹۰ روز وضعیت استان سفید شود.

جمالی پور با اشاره به راه اندازی بیمارستان رحیمیان در شهرستان البرز گفت: امروز این بیمارستان برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفری این شهرستان فعال شده است که، اما یک نگرانی وجود دارد که در صورت تخلیه سپاه از این بیمارستان به مشکل خواهیم خورد.

استاندار، بیمارستان بالای ۶۰ سال در استان را یکی دیگر از مشکلات موجود بیان کرد و گفت: به خاطر نا ایمن بودن این بیمارستان‌ها کسی در آنجا بستری نمی‌شود.

جمالی پور در ادامه از معاون وزیر بهداشت خواست تا برای اتمام طرح بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تا سال ۱۴۰۰ کمک کنند.

استاندار همچنین با اشاره به انتقال شرکت داروسازی عبیدی به استان خواستار راه اندازی دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی شد.

جمالی افزود: برخی از مراکز درمانی استان استیجاری هستند و در بخش آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی هم از استان‌های محروم هستیم.

قاسمی دادستان قزوین هم گفت: اولین اقدام دستگاه قضا در مقابله با کرونا دادن مرخصی به زندانیان بود که با توجه به مرخصی‌های داده شده زندانیان کمتری جرم کردند.

قاسمی، تشکیل تیم‌های بازرسی از اصناف و واحد‌های تولیدی را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.

نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قز وین هم گفت: در مدت شیوع کرونا ۱۸۰ هزار منطقه گند زدایی شدند.

نامدار افزود: از هزار و ۵۰۰ سالمند و معلولی که نگهداری می‌شوند در استان فقط ۳ نفر در سرای سالمندان بر اثر این بیماری فوت کردند.

او گفت:برای مقابله با بیماری کرونا هم ۹۶۵ واحد صنفی پلمب شدند.

او اضافه کرد: در اسفند ماه بیمارستان صحرایی با ۱۲۰ تخت و نقاهتگاه با ۵۰ تخت راه اندازی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار