نماینده عراقی: آمریکایی‌ها قصد خروج از کشور را ندارند

نماینده ائلاف فتح در پارلمان عراق گفت درخواست اعضای کنگره برای استقرار گنبد آهنین، نشانگر نیت آمریکایی‌ها برای ماندن در کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، فاضل جابر، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق گفت دعوت اعضای کنگره آمریکا برای استقرار گنبد آهنین نمایانگر آن است که آن‌ها قصد خروج از کشور را ندارند.

فاضل جابر در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه با درخواست از تشکل‌های سیاسی در خصوص درک اهمیت این سخنان و فشار بر دولت آینده به منظور ایجاد راهکاری برای اجرای تصمیم پارلمان عراق در خصوص خروج نیرو‌های آمریکایی تصریح کرد: دولت آمریکا پیوسته از مقامات خود، به خصوص اعضای کنگره از هر دو حزب اصلی این کشور برای بیان سخنانی استفاده می‌کند که مقاصد پنهان آن‌ها را در برابر عراق بیان می‌دارد. آمریکا تلاش دارد تا این اهداف خود را در پوششی قانونی مخفی کند که از جمله این اهداف، ایجاد سامانه گنبد آهنین و استقرار باتری‌های این سامانه (در عراق) است.

وی در ادامه افزود: قصد آمریکایی‌ها برای استقرار گنبد آهنین بدان معناست که آن‌ها هیچ تصمیمی برای خروج از عراق ندارند. به همین خاطر من از تشکل‌های سیاسی می‌خواهم متوجه اهمیت این سخنان باشند و آن را جدی تلقی کرده و بر دولت آتی عراق فشار بیاورند تا راهکار‌هایی را برای اجرای تصمیم پارلمان در خصوص خروج نیرو‌های خارجی وضع کند.

شایان ذکر است اعضای کنگره آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در نامه‌ای به مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا خواهان استقرار باتری موشک‌های سامانه گنبد آهنین در عراق شده بودند.

همچنین پیشتر رسانه‌ها از آغاز پروژه توسعه پایگاه نظامی الحریر که در ۷۵ کیلومتری شرق اربیل و ۱۱۵ کیلومتری مرز‌های ایران خبر داده بودند؛ اقدامی که نشانگر بی‌توجهی نیرو‌های آمریکایی به مصوبه قانونی پارلمان عراق در خصوص خروج نیرو‌های نظامی بیگانه از این کشور بوده و نشان دهنده تصمیم واشنگتن برای تداوم حضور نظامی در عراق در افقی بلندمدت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
البته که از منطقه نمیرن, منافعشون توی این منطقه هست. خون مردم این منطقه رو خیلی راحت دارن میمیکن چرا برن؟
آخرین اخبار