معاون کل وزارت بهداشت:

۱۱۶ شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید قرار دارند

حریرچی گفت: در بررسی دو هفته اخیر مشخص شد که ۱۱۶ شهرستان در کشور در وضعیت سفید قرار دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: مبنای تقسیم بندی وضعیت شیوع کرونا استانی نیست بلکه شهرستانی است و در بررسی دو هفته اخیر مشخص شده است که ۱۱۶ شهرستان در کشور در وضعیت سفید قرار دارند.

او افزود: روز یکشنبه آینده در جلسه ستاد کرونا پیشنهاداتی درخصوص بازگشایی مراکز مذهبی، فرهنگی و ورزشی این مراکز سفید ارائه خواهد شد؛ البته این شهر‌ها به صورت پویا هستند و هر ۵ روز یک بار دوباره بررسی می‌شوند که آیا همچنان در وضعیت سفید قرار دارند یا خیر.

این مسئول سپس در پاسخ به این سوال که آیا دارویی برای درمان کرونا وجود دارد، بیان کرد: نه در کشور ما نه در هیچ جای دنیا دارویی که برای درمان مؤثر باشد تاکنون ساخته نشده و بهترین راهکار مقابله با این ویروس پیشگیری و شناسایی در مراحل اولیه و سپس مراقبت عمومی، استراحت و درمان افراد مبتلا شده است.

حریرچی گفت:پلاسما درمانی هم در مرحله تحقیقاتی است و نتایج خوبی تاکنون حاصل شده، اما برای استفاده گسترده باید تحقیقات بیشتر صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید:مقابله با کرونا در بیمارستان ها پر هزینه است


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهشا مدارس البرز را باز کنید خیلی عقب مانده ایم.واقعا با بیست دقیقه ،نیم ساعت در تلویزیون نمیشه چیزی به یازدهمی ها و دوازدهمی ها یاد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
فاصله گذاری زمانی بهترین راه برای رعایت فاصله اجتماعی است یعنی درساعات ظهر که همه خوابندبرای خریدونانوایی وداروخانه بیاییم بیرون نه ۶عصرکه غلغله هست تورابه خدا یه کم علمی فکرکنید!!
Iran (Islamic Republic of)
خادم دزفولی
۲۱:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
به داد خوزستان برسید.مانع های خیابانی برداشته اند مردم کمتر رعایت میکنند آمار کرونا جهش پیدا کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترکیه رونگاه کنید خوابگاه هارو بازکرد ۳۰۰۰ دانشجو بیچاره رو مریض کرده به خدای احدو واحد اگر دوباره مثل اهدای سیمکارت اعتباری بی تدبیری دربیارید دیگه خیلی بی وجدانید . پسر من دانشجو پزشکی شهر کرمانه از الان دارم فکر میکنم چه جوری با این اتوبوسا که ازهمه جا توشن بفرستمش بره تواین خوابگاه هایی که ۶نفر باهم تویه اتاق کوچولو هستن ووقتی حتی یه سرما خوردگی کوچیک یکی میگره زنجیره وار همه میگرن چه برسه دیگه به کرونا.ما خانواده پولداری نیستیم اما من وپدرش با صدمه وصورت با سیلی سرخ کردن تا این جا رساندیم این بچه رو .حق ندارید تاکید میکنم حق ندارید بی تدبیری بکنید که تاوانش جان بچه من وامثال این بچه هایی باشه که با نداری وشب نخوابی تونستن خودشونو بالا بکشن .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
به داد بندرعباس برسید هر روز ۴۰ مبتلای جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما پرستاران زنجان بدون تدابیر درست حفاظتی با بیماران کرونا کار میکنین ولی عده ای با سو استفاده از احساسات مدیران جوان درمانی به بهانه کرونا میلیونها به جیب زدند وبه دورغ اظهار کردند که 20 روز است که به خانه نرفتیم در حالیکه 20 روز بود که به بیمارستان نیامده بودند . چرا یه عده از این شرایط هم باید سو استفاده کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بعد از اینکه اقای روحانی تو نشست خبری چند وقت پیش گفتن ،بوشهر تو وضعیت سفید قرار داره ،مردم کمتر رعایت میکنن و به تعداد مبتلایان هم اضافه شد