رئیس سازمان غذا و دارو:

ساخت واکسن کرونا در شرایط فعلی جنبه تبلیغات دارد

شانه ساز گفت: ماهیت پیچیده کرونا مانع از سهولت در ساخت واکسن برای این بیماری شده و هر گونه ادعایی مبنی بر ساخت آن جنبه تبلیغی دارد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد رضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در اخبار شبکه یک ساعت ۲۱ اظهار کرد: به دلیل پیچیدگی ماهیت ویروس کرونا ساخت واکسن آن به آسانی میسر نیست و کشور‌هایی که در دنیا ادعای ساخت واکسن کرونا را دارند بیشتر جنبه تبلیغاتی و حتی انتخاباتی است.

او افزود: ماهیت ویروس کرونا به طور کامل مشخص نشده و تولید واکسن آن نیز پیچیدگی و دشواری خاص خودش را دارد؛ در شرایط فعلی مطالعه روی ساخت واکسن کرونا در کشور‌های مختلف از جمله ایران در حال انجام است.

شانه ساز بیان کرد: رتبه ایران در زمینه تحقیفات در حوزه دارو و واکسن در دنیا بالا است و چند وارویی که در درمان کرونا در دنیا موثر بوده خوشبختانه در ایران توانایی تولید آن را دارد و این دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود.

 رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مطالعات بالینی هم در حوزه دارو انجام می‌شود، گفت:  ایران همگام با سایر کشور‌های پیشرفته دنیا برای سه قلم داروی مهم در خصوص بیماری کرونا فعالیت دارد و  می‌توانیم آن چند قلم دارو را در داخل کشور تولید کنیم.

او بیان کرد: گام‌به گام همراه با سایر کشور‌های پیشرفته در حوزه دارو پیش می‌رویم و هروقت امید‌ها جدی شد ما آن را رسانه‌ای می‌کنیم.

موج دوم و سوم کرونا در راه است

شانه ساز  با بیان اینکه  براساس تحقیقات انجام گرفته موج دوم و سوم بیماری اتفاق می‌افتد و در زمان و رخ دادن آن شکی نداریم، تصریح کرد:  با توجه به اقدامات همکاران ما در سطح کشور نگرانی‌های ما از ماه اردیبهست و خرداد روبه کاهش است، ولی در پاییز و در ماه‌های مهر، آبان و آذر نگرانی ما در خصوص موج بعدی جدی است.

  رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: مهم‌ترین توصیه رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی است که از ماه‌های قبل شروع شده است و این کار‌ها بهترین اقدام برای کنترل بیماری کرونا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار