ظهور تکدی گری مدرن در خیابان‌های شهر/ فریب هر تضرعی را نخوریم

حضور افرادی با در دست داشتن مجوز موسسه خیریه در شهر کرج گواهی تکدی‌گری مدرن و شاید فریب و کلاهبرداری را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چندی است شاهد حضور افرادی با ظاهر موجه همراه با در دست داشتن مجوز مؤسسه خیریه در سطح شهرستان کرج هستیم.

این افراد با معرفی موسسه خود به عابران سعی در جلب و جذب کمک‌های نقدی آنان دارند اما این‌که آیا مجوز این کار برای آنان وجود دارد و یا واقعا این مؤسسات معتبر هستند، پرسشی است که اذهان عمومی را درگیر خود کرده است.

علیرضا فتاح‌پور، مدیر بهزیستی شهرستان کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در این باره گفت: همه موسسات خیریه دارای مجوز از بهزیستی و سایر ارگان ها برای جذب و جلب و مشارکت‌ها مکلف به دریافت مجوزی جدا‌گانه هستند.

او با بیان این که حضور در خیابان به بهانه جلب مشارکت صحیح نیست، افزود: در صورت جذب و جلب مؤسسات خیریه بدون أخذ مجوز مربوطه ابتدا اخطار کتبی صادر می شود و در صورت تکرار خطا، مجوز موسسه ابطال خواهد شد.

مدیر بهزیستی شهرستان کرج خطاب به شهروندان گفت: فعالیت مذکور افراد در خیابان های شهر می‌تواند بدون مجوز و یا حتی غیرمربوط به فعالیت‌های خیریه باشد بنابراین شهروندان به هیچ عنوان به این افراد اعتماد نکنند.

او افزود: درصورت مشاهده فعالیت موسسه‌ای در خیابان برای جذب و جلب نام آن را به بهزیستی گزارش کنید‌.

انتهای پیام/د.خ

برچسب ها: بهزیستی ، خیریه ، تکدی گری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.