طرح آجربه‌آجر فرصتی برای مشارکت در ساخت مدارس سمنان

مدیر کل نوسازی مدارس استان سمنان گفت: بسته تحولی «آجر به آجر» زمینه‌ساز مشارکت تمام اقشار مردم، همکاری خیران مدرسه‌ساز متناسب با توان آنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعید هژبری مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: بسته تحولی آجر به آجر از اولویت‌های سازمان نوسازی مدارس استان سمنان است و یک روش ابتکاری است تا مردم با استفاده از منابع خرد مالی بتوانند در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.

او افزود: این طرح از برنامه‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش است و از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد که به دنبال این است که هر فرد بتواند به خرید یک آجر برای ساخت مدرسه هم کمک کند تا اقدامی خیرخواهانه به صورت همگانی به وجود آید.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بیان کرد: اجرای این برنامه تحولی می‌تواند در رسیدن به جذب تعهد خیران مدرسه ساز که از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور و ستاد سیاست گذاری بسته تحولی «آجر به آجر» طراحی می‌شود موثر باشد.

هژبری گفت: این طرح به همراه طرح «سامانه تعیین مکان ساخت مدارس» بر اساس GIS در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به پیشنهاد سازمان نوسازی مدارس به جریان می‌افتد.

او اذعان کرد: سامانه طرح تعیین مکان ساخت مدارس باعث می‌شود مکان یابی ساخت مدارس بر اساس تحول جمعیتی و مخاطرات طبیعی در نظر گرفته و در نتیجه عدالت آموزشی برقرار شود.

هژبری بیان داشت: ۶ طرح آموزشی در استان سمنان پس از راه اندازی این سامانه جانمایی و ساخته می‌شود.

خیران مدرسه ساز استان سمنان ۴۷۶ نفر شامل ۱۰۳ نفر خانم و ۲۸۸ نفر مرد و ۸۵ موسسه حقوقی هستند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار