بازدید سرزده مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از پایگاه‌های سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد به طور سر زده از پایگاه‌های سلامت شهرستان مهاباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هدف از این بازدید پایش و ارزیابی کمی و کیفی مرافبین سلامت شاغل در پایگاه‌های سلامت شهر مهاباد در طول مدت شیوع اپیدمی ویروس کرونا و انجام مراقبت‌های بالینی برای گروه‌های هدف است.

او اظهار داشت: پس از اجرای فاز اول غربالگری از طریق سامانه ۴۰۳۰ در فاز دوم غربالگری که از ۱۶ فروردین تاکنون ادامه دارد بیش از ۷۸ هزار نفر از افراد خانوار‌های شهرستان مهاباد پایش شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان داشت: هر مراقب سلامت روزانه باید ۱۵ خانوار را از لحاظ بیماری کووید ۱۹ از طریق تماس تلفنی پایش نماید پس از مدتی، اقدامات انجام گرفته توسط مراقبین سلامت رتبه بندی می‌شود.

او با اشاره با اینکه فعالیت‌های مراقبین باید کیفی شوند افزود: پس از تماس تلفنی در صورت یافتن فرد مشکوک به بیماری کووید ۱۹، وی را به مرکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش معرفی می‌کنند در صورتیکه بیماری فرد مثبت اعلام شود، مراقبین سلامت باید از طریق سامانه سیب خانوار افرادی را که با بیمار مبتلا به کرونا در تماس بودند استخراج کرده و در صورت داشتن علائم، اعضای خانواده را به مرکز غربالگری ۱۶ ساعته ارجاع دهند.

 بهزاد در پایان اضافه کرد: تمامی افراد جامعه با اولویت گروه‌های هدف ۱۰ گانه شامل مادران باردار، افراد با سابقه بیماری قلبی و عروقی، ریوی، کبدی، دیالیزی، فشار خون، دیابت، سرطان، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، سالمندان، اطرافیان فرد متوفی دارای بیماری کووید ۱۹، افرادیکه دارای علائم گلودرد، تب و لرز و سرفه خشک باشند و کادر بهداشتی درمانی باید توسط مراقبین سلامت به صورت تلفنی پایش شوند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.