قلعه‌نویی: تعطیلی لیگ باعث شده نام کالدرون و استراماچونی برای حضور در تیم ملی فوتبال مطرح شود

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: فوتبال تعطیل است و به همین دلیل نام استراماچونی و کالدرون برای سرمربیگری تیم ملی مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره اینکه آیا دراگان اسکوچیچ با فکر به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است یا خیر، گفت: من و علی دایی جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بودیم. دایی، انسان و مربی بزرگی است، اما من درباره خودم صحبت می‌کنم. با اسم من بازی نشد چرا که جلسات زیادی درباره حضورم در تیم ملی برگزار شد. حتی آقایان به اصفهان آمدند و مذاکرات ما حدود یک ماه و نیم طول کشید. با مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش صحبت کردیم. در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیئت مدیره سپاهان و مسعود تابش برگزار شد، تلفن را روی بلندگو گذاشته و با بهاروند و علی نژاد حرف زدیم منتهی تعهد من نسبت به سپاهان و دغدغه‌ای که در این زمینه داشتم، سبب شد نتوانم سرمربی تیم ملی شوم.

برای  سرمربیگری تیم ملی با اسم من بازی نشد

او افزود: من شفاف حرف می‌زنم. حتی بهاروند و کشوری فرد به اصفهان آمدند تا با من صحبت کنند. نباید بگویم با اسم من بازی شد. شخص علی نژاد بار‌ها با من صحبت کرد. او انسان بزرگی است، اما از لحاظ اخلاقی با توجه به تعهدم نسبت به سپاهان به این افراد گفتم ابتدا رضایت مسئولان این باشگاه را بگیرند. در نهایت عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با این موضوع مخالفت کرد. خودم هم در بیانیه ام اعلام کردم به عنوان سرباز وطن هر کمکی از دستم بربیاید، انجام می‌دهم. همانگونه که نخستین باری که سرمربی تیم ملی شدم، این تیم در بدترین شرایط تاریخ خود قرار داشت.

آقایان به دلیل قطع شدن منافعان خود پروژه دادگاهی کردن من را پیش بردند

قلعه نویی تصریح کرد: خوشبختانه در آن دوره هم نتایج خوبی گرفتیم، اما کم لطفی‌ها و بی معرفت‌هایی دیدیم. در آن زمان به دلیل اینکه با حضور قلعه نویی در تیم ملی، منافع برخی آقایان قطع می‌شد، بازی‌هایی راه انداختند. این آقایان پروژه دادگاهی کردن من را راه انداختند. اکنون تیم ملی شرایط بدی ندارد، اما به همان دلایلی که گفتم و همچنین تعهدم به هواداران سپاهان در نهایت سرمربی تیم ملی نشدم.

تمام مدیرانی که وارد ورزش شده اند، لیاقت داشته اند؟

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره ارزیابی اش از انتخاب اسکوچیچ اظهار داشت: هرچند به خیلی‌ها بر می‌خورد، اما باید رک حرف بزنیم. آیا تمام مدیرانی که در سال‌های اخیر به فوتبال و ورزش ایران آمده اند، لیاقت داشته اند؟ چه آن‌هایی که از بیرون آمده اند و چه افرادی که در ورزش بوده اند، حق شان بوده که به این جایگاه برسند؟ در یک دوره ۱۷ هزار مدیر عوض می‌شوند؟ در سال‌های قبل این اتفاق افتاده و کسی که پستی می‌گیرد، ۱۷ هزار مدیر را جا به جا کرده است. آیا این کار درست است؟ اسکوچیچ، فردی تحصیل کرده است که در فوتبال ایران هم سابقه خوبی دارد. با توجه به بضاعت تیم هایش، نتایج بدی هم کسب نکرده است.

نام استراماچونی و کالدرون به دلیل تعطیلی فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی مطرح شد

قلعه نویی درباره مطرح شدن نام آندره آ استراماچونی و گابریل کالدرون برای جانشینی اسکوچیچ بیان کرد: یکی از دلایل این امر تعطیلی فوتبال است. باید به شکلی رفتار کنیم که شأن و شخصیت آدم‌ها حفظ شود. اکنون هم مد شده هر کی برای اینکه جایگاهی پیدا کند، هر چه دلش می‌خواهد می‌گوید. ارزش‌ها و اخلاق مداری نه تنها در فوتبال بلکه در خیلی از جا‌های دیگر از بین رفته است.

برای برخی آقایان بدنامی بهتر از بی نامی است و به همین دلیل می‌خواهند در بورس باشند

سرمربی اسبق تیم ملی ادامه داد: در همین فضای مجازی و در فوتبال خودمان برخی آدم‌ها هر حرفی می‌زنند. این آقایان اعتقاد دارند بدنامی بهتر از بی نامی است. آن‌ها با یک مصاحبه بدون توجه به محتوای آن می‌خواهند خودشان را در بورس قرار بدهند. می‌خواهم بگویم احترام، کرامت و شخصیت آدم‌ها از هرچیزی مهم‌تر است.


بیشتر بخوانیدوکیل استراماچونی شایعه مذاکره با او برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال را تکذیب کرد


تیم ملی بازی نکرده که بخواهیم اسکوچیچ را قضاوت کنیم

قلعه نویی تصریح کرد: اکنون که برای تیم ملی با اسکوچیچ اتفاقی رخ نداده است و ما بازی نکردیم که بخواهیم او را قضاوت کنیم. تمام افرادی که به فوتبال آمدند، نیت شان خیر بوده است.

فوتبال تریبون دارد و شاید اسم رئیس فدراسیون بیشتر از رئیس جمهور مطرح شود

او درباره پرونده فساد در فوتبال گفت: در این چند دهه اتفاق‌های زیادی افتاده است. فوتبال هم تریبون دارد. شاید به اندازه‌ای که اسم رئیس فدراسیون فوتبال می‌آید، اسم رئیس جمهور نمی‌آید. برخی آدم‌ها در این تریبون غرق می‌شوند. فلان مدیر که یک سال در فوتبال بوده و سال‌ها است از آن رفته در این مدت ۲ هزار مصاحبه درباره فوتبال کرده است. اگر این افراد قابلیت داشتند، چرا در رشته خودشان از آن‌ها استفاده نشد.

تا زمانی که فوتبال ما سیستم نداشته باشد، باری به هر جهت جلو می‌رود

او افزود: چرا باید امثال داریوش مصطفوی و محمد دادکان بیرون باشند. مشکل ما بالاتر از مدیریت است و به دلیل برنامه و سیستم نداشتن است. اگر این مسائل وجود داشته باشد هر اتفاقی هم بیفتد، نتایج ۵ تا ۱۰ درصد بالا و پایین می‌شود. یواخیم لوو که با تیم ملی آلمان سال ۲۰۱۴ قهرمان جهان شد در جام جهانی ۲۰۱۸ بدترین نتایج تاریخ فوتبال این کشور را کسب کرد. فوتبال ما تا زمانی که برنامه و سیستم نداشته باشد و آدم‌ها را براساس چشم انداز در جای خود قرار ندهند، باری به هر جهت جلو می‌رود.

خودم گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی بودم

قلعه نویی ادامه داد: می‌گویم باید حقیقت را بگوییم. باید اکنون به اسکوچیچ که برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب شده است وقت و زمان بدهیم. او از جنس فوتبال است و خارج از فوتبال نیامده است. باید به اسکوچیچ کمک کنیم. من که این حرف را می‌زنم خودم گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی بودم، اما به دلیل تعهدم این اتفاق رخ نداد. اکنون هم می‌گویم به دلیل نام ایران، از او حمایت کنیم. همانگونه که در زمان کارلوس کی روش باید برای نام و مردم ایران از او حمایت می‌کردیم.  

اگر تیم ملی یکدست شود، می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم

سرمربی تیم سپاهان در پایان تصریح کرد: می‌خواهم بپرسم آیا منچستریونایتد پس از الکس فرگوسن تاکنون شرایط ایده آلی پیدا کرده است؟ فوتبال بالا و پایین دارد. اکنون باید به اسکوچیچ کمک کنیم چرا که بازیکنان خوبی داریم و می‌توان با آن‌ها نتیجه گرفت. به علی نژاد و بهاروند هم گفتم تیم ملی باید یک تیم باشد. متاسفانه الان تیم ما تبدیل به چند دسته شده است. باید بازیکن، مدیر و کادرفنی جایگاهش را بداند. در این حالت تیم ملی می‌تواند به جام جهانی برود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوبه نگفت کرونا محصول ازمایشگاه پرسپولیسه
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۹:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ،

ما هم نمی گذاریم فدراسیون رییس پیدا کند .
آخرین اخبار