کاهش ۵۰ درصد حجم خروجی آب از دریاچه سد مهاباد

رئیس امور آب مهاباد گفت: دبی خروجی آب از دریاچه سد مهاباد به میزان ۵۰ درصد کاهش یافت.

رحمانی رئیس امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: حجم خروجی آب از سد مهاباد در سال جاری به ۸ متر مکعب بر ثانیه رسیده است که در مقایسه با پارسال ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه میزان دبی خروجی برای حفظ حداکثر ظرفیت مخزن مشخص می‌شود، افزود: هم اکنون حجم آب سد مهاباد ۱۸۴ میلیون متر مکعب بوده و دبی ورودی آب در حال حاضر ۱۲ مکتر مکعب برثانیه است.

رحمانی به تولید برق از نیروگاه سد مهاباد اشاره و اضافه کرد: تا کنون ۳ هزار و ۸۳۸ مگاوات ساعت برق از سد مهاباد تولید شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵ هزار و ۷۶۱ مگاوات بوده، ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس امور آب مهاباد اظهار داشت: سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب از آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد به مصارف بخش کشاورزی و ۱۹ میلیون مترمکعب نیز به مصرف شرب می‌رسد.

رحمانی بیان کرد: امسال نیز رها سازی مشخص شده آب به دریاچه ارومیه ۸۲ میلیون متر معکب آب از سد مهاباد بوده که تا کنون ۲۵ متر مکعب آب مازاد بر ظرفیت از این سد رها شده است.

او تراز سد مهاباد را بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان آب در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ سانتی متر افزایش یافت.

رئیس امور آب مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده شدن هر گونه آلودگی آب با شماره تلفن ۴۲۲۲۲۰۸۱ اداره آب این شهرستان تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.