خسارت بیش از ۴۰۰ میلیارد تومانی سرما به محصولات کشاورزی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از خسارت بیش از ۴۰۰ میلیارد تومانی سرما به انواع محصولات کشاورزی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خسارت سرمای دیررس بهاره سالجاری به باغات، مزارع و مراکز دامی اردبیل بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به انواع محصولات کشاورزی وارد شده است.

او افزود: میزان خسارت وارده به مزارع گندم آبی و دیم استان اردبیل ۲۶ هزار و ۶۵۵ هکتار می‌باشد که میزان خسارت وارده به این مزارع ۲۱۶ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال بر آورد می‌شود این در حالی است که مزارع جو آبی و دیم استان اردبیل نیز در سطح ۱۵ هزار و ۳۵۸ هکتار دچار خسارت شده اند که میزان برآورد خسارت به این محصول نیز بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در وقوع سرمازدگی اولین ماه سالجاری به مزارع دانه‌های روغنی استان اردبیل نیز خسارت وارد شده که میزان خسارت به کلزای آبی و دیم استان نیز بالغ بر ۴۳۳ هکتار می‌شود که میزان خسارت وارده به آن نیز بیش از ۳۳ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال برآورد می‌شود.

نیکشاد افزود: میزان خسارت وارده به مزارع گوجه فرنگی در سطح سه هکتار با میزان خسارت یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال، سیب در سطح ۶ هکار با خسارت ۶۰۰ میلیون ریال، انگور در سطح ۲ هزار و ۲۰ هکتار با میزان خسارت ۲۷۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال، گردو در سطح هزار و ۸۷۹ هکتار با میزان خسارت هزار و ۳۷۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، بادام در سطح ۹۱ هکتار با میزان خسارت ۵۶ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال و سایر میوه‌ها در سطح ۴ هزار و ۱۸ هکتار با میزان خسارت ۲۱ میلیون ریال می‌باشد.

او در خصوص میزان خسارت وارده به بخش امور دام استان اردبیل نیز افزود: متاسفانه به دلیل سرمای اوایل سالجاری تعدادی دام نیز تلف شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.