وجود ۱۷ معدن سنگ تزئینی در چهارمحال و بختیاری

از ۱۷ معدن سنگ تزئینی در چهارمحال و بختیاری، ۸۲ هزار تن محصول در سال ۹۸ تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد قاسمی سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۷ معدن سنگ تزئینی این استان افزون بر ۸۲ هزار تن محصول در سال ۹۸ تولید و روانه بازار مصرف شد.

او افزود: از این میزان افزون بر هشت هزار تن سنگ با کاربرد نمای ساختمان و تزئینی زیورآلات آبی رنگ، از تنها معدن سنگ تزئینی شهرستان لردگان در سال ۹۸ استخراج گردید.

قاسمی اضافه کرد: معدن سنگ تزئینی رنگ آبی کمیاب فلارد لردگان به دلیل رکود اقتصادی و موانع صادرات تا سال ۹۲ غیر فعال بود.

او ظرفیت تولید سالیانه سنگ مرمریت آبی این استان را بیش از ۱۰ هزار تن بیان کرد و افزود: در صورت آماده شدن زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی، کارخانه فرآوری محصول نیز امسال در منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: در دو سال گذشته هفت معدن نیمه فعال و راکد استان فعال شد که این امر موجب تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن مواد معدنی گردید.

او گفت: با فعال شدن هفت معدن غیرفعال، زمینه اشتغال ۴۳ نفر نیروی کار جدید فراهم شد و معادن جدیدی که در فاز تولید قرار گرفته اند در بخش استخراج سنگ آهک و سنگ لاشه و در شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ، بروجن، بن، فارسان و کیار است.

قاسمی اضافه کرد: درآمد سالانه بخش معادن استان در این دولت، نسبت به دولت قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است.

او، میزان درآمد سالانه دولت از بخش معادن این استان را هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بیان کرد و افزود: این میزان اکنون به بیش از ۱۲ میلیارد ریال رسیده است.

قاسمی گفت: به طور میانگین سالانه حدود پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار