وجود ۱۱۱ هزار و ۸۴۹ نفر بیکار در استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از پیش‌بینی وجود ۱۱۱ هزار و ۸۴۹ نفر بیکار در استان کرمانشاه تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد بیکاران کرمانشاه تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۱۳۲ هزار و ۶۸۰ نفر بوده، گفت : بر اساس برآوردی که انجام دادیم این عدد تا پایان سال گذشته به یکصد ویازده هزار و ۸۴۹ نفر کاهش پیدا کرده است.

او تعداد شاغلین کرمانشاه تا پایان سال گذشته را ۵۹۳ هزار و ۸۱۱ نفر برآورد کرد و گفت : این عدد در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۷۲ هزار و ۹۷۷ نفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت ثبت نام بیمه بیکاری در استان داشت و افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که سهم ما از جمعیت ۷۹۰ هزار نفری ثبت نامی در کشور حدود ۱.۵ درصد است.

 عزیزی،گفت: تعداد افرادی‌که واجد شرایط شناخته شدند نیز ۷۳۸۳ نفر بوده که از واجدین شرایط ۶۶۰ هزار نفری در کشور سهم ۱.۱ درصدی را داریم.

او افزود: پیش‌بینی ما نشان می‌دهد ۷۱۰۰ نفر از مشمولین بیمه بیکاری بر اثر بیماری کرونا شغل خود را از دست دادند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از رشد قابل توجه متقاضیان بیمه بیکاری در کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۸۳ نفر بودند نیز یاد کرد و افزود: البته طی چند روز اخیر ۲۰۰ نفر از متقضیان بیمه بیکاری انصراف دادند.

عزیزی با اشاره به دو دلیلی که می‌توان برای انصراف متقاضیان متصور بود، افزود: یک دلیل راه افتادن کسب و کار‌ها و برگشتن افراد سر کارشان است.

او با بیان اینکه بر اساس تعاملی که با واحد‌های صنعتی استان انجام شده قرار است تسهیلات برای آسیب دیدگان اقتصادی کرونا صرفا به واحد‌هایی که تعدیل نیرو نداشتند تعلق بگیرد، گفت: این موضوع نیز می‌تواند دلیلی برای انصراف تعدادی از متقاضیان بباشد.

عزیزی با بیان اینکه صنایع کرمانشاه با وجود سختی‌هایی که داشتند کمترین تعدیل نیرو را اعمال کردند، افزود: کمتر از هزار نفر از متقاضیان بیمه بیکاری مربوط به بخش صنعت بودند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار