گیگز: رونی به اندازه دوران بازیگری اش موفق خواهد شد

رایان گیگز که برای مدتی طولانی با رونی در منچستر یونایتد همبازی بود، معتقد است او می‌تواند به مربی بزرگی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رایان گیگز اسطوره منچستر یونایتد پیش‌بینی کرده وین رونی مانند دوران بازیگری اش، در مربیگری هم عملکرد خوبی خواهد داشت و در آینده به مربی بزرگی تبدیل شود.  

وین رونی در ۱۳ سال حضورش در اولدترافورد موفق شد همراه با شیاطین سرخ به ۵ قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد.

رونی پس از ترک اولدترافورد، به اورتون بازگشت و پس از آن مدتی را برای تیم دی سی یونایتد در لیگ آمریکا توپ زد. گلزن‌ترین بازیکن تاریخ ۳ شیر‌ها بار دیگر به انگلیس بازگشت و اکنون به عنوان مربی - بازیکن در تیم دربی کانتی فعالیت می‌کند. رونی در منچستر یونایتد موفق شد برای مدت طولانی زیر نظر مربی بزرگی همچون سر الکس فرگوسن کار کند.


بیشتر بخوانید: انتقاد تند رونی از مقامات کشور انگلیس


رایان گیگز، هم تیمی سابق رونی در منچستر یونایتد که اکنون هدایت تیم ملی ولز را بر عهده دارد اعلام کرده رونی از همان دوران بازیگری ویژگی‌هایی داشت که نشان می‌داد می‌تواند در آینده مربی موفقی شود.

گیگز در این باره اظهار داشت: رونی برای مربیگری اشتیاق خاصی داشت. او بیشتر اوقات تمرینات خاص خودش را انجام می‌داد.  

گیگز در ادامه گفت: رونی در آینده کاملا وارد حرفه مربیگری خواهد شد. او از همان ابتدا دنبال مطالعه و کار بود. رونی مردی از جنس فوتبال است و هوش فوتبالی بالایی دارد؛ بنابراین من اعتقاد دارم که او به اندازه‌ای که به عنوان یک بازیکن به موفقیت رسید، در عرصه مربیگری هم موفق خواهد شد.  

گیگز که با منچستر یونایتد ۱۳ قهرمانی لیگ برتر و ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان را به دست آورده است گفت: این طور که من فهمیدم مردم همیشه می‌گویند که بازیکن خوب بودن تضمینی برای موفقیت در مربیگری نیست، اما اگر شما عاشق بازی باشید و برای کار در زمینه مربیگری به اندازه کافی آماده باشید، می‌توانید به این نکته پی ببرید که بازی در بالاترین سطح، مزیت بازیکنی مانند رونی است. او زیر نظر سر الکس فرگوسن کار کرده و پس از او با مربیان بین المللی و معتبر دیگر.


بیشتر بخوانید: رونی: منچستر یونایتد در قلب من است، اما باید ببریم


سرمربی کنونی تیم ملی ولز افزود: وقتی مورینیو به منچستر آمد، رونی در باشگاه بود و پس از آن هم در اورتون و دی سی با مربیان دیگر کار کرد؛ بنابراین او راه و روش‌های زیادی برای مربیگری بلد است و هر کدام از این تجربه‌ها می‌تواند برای او کمک کننده باشد.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار