شناسایی اولین گربه مبتلا به کرونا در فرانسه

اولین گربه مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه که دارای مشکلات تنفسی و گوارشی نیز بود شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، موسسه ملی دامپزشکی انوا شناسایی اولین حیوان خانگی مبتلا به کرونا در فرانسه را اعلام کرد.

آژانس سانتوپولی به همراه موسسه ملی selskohozaystvennih و کارشناسان موسسه ENVA از برخی حیوانات که در پاریس هستند، آزمایش گرفتند و یک گربه مبتلا به کرونا شناسایی شد.

علاوه بر تأیید وجود پاتوژن‌ها (عامل بیماری‌زا) در آزمایش گربه مبتلا به ویروس کرونا، این گربه دچار مشکل تنفسی بوده و همچنین علائم مربوط به مشکلات گوارشی در آن مشاهده شده است.

برای مراقبت از حیوانات مبتلا به کرونا چه کنیم؟

به منظور محافظت از حیوانات اهلی آلوده به کووید ۱۹ توصیه می‌شود از ماسک و سایر تجهیزات محافظت کننده شخصی استفاده کنید، همچنین در تماس مستقیم با آن‌ها قرار نگیرید.

دانشمندان تأکید می‌کنند که قبل از تماس با حیوان خانگی باید دستان خود را با آب و صابون بشویید و به طور کلی مجموعه اقداماتی که برای جلوگیری از انتقال بیماری از یک فرد به فردی دیگری انجام می‌دهید، لازم است در مورد حیوانات هم رعایت کنید.

همچنین بر اساس توصیه CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا) اگر فردی مبتلا به ویروس کرونا است، باید از بغل کردن، بوسیدن و تقسیم کردن غذای خود با حیوانات خانگی خودداری کند تا از انتقال ویروس به حیوان جلوگیری شود.

در چنین شرایطی، بهتر است از افراد سالم خواسته شود تا مراقبت از حیوان را بر عهده بگیرند، اما اگر خود شخص بیمار مجبور است از آن مراقبت کند، باید قبل و بعد از تماس با حیوان دست‌های خود را  طبق اصول بهداشتی بشوید.

همچنین، اگر شخصی فکر می‌کند نشانه‌های ابتلا به ویروس را دارد، اما هنوز آزمایش نداده یا منتظر اعلام جواب آزمایش خود است؛ باید موارد ذکر شده را رعایت کند، استفاده از ماسک در هنگام مواجه شدن با حیوانات خانگی نیز یکی از توصیه‌های انجمن دامپزشکی آمریکا برای افراد بیمار است.


بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا؛ نتیجه آزمایش دومین گربه در جهان مثبت اعلام شد

نتیجه آزمایش کرونای دومین سگ مثبت شد

سگ‌ها می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند

آیا حیوانات خانگی ناقل ویروس کرونا هستند؟

گربه‌ها می‌توانند عامل انتقال ویروس کرونا باشند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار