عملیات تعریض ۳ کیلومتر از محور آوج رزن آغاز می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: عملیات تعریض ۳ کیلومتر از محور آوج رزن و تبدیل آن به بزرگراه به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از محور مواصلاتی آوج رزن با تاکید بر تسریع در اجرای عملیات به پیمانکار پروژه ۴ خطه کردن این محور گفت: تبدیل ۹ کیلومتر باقی مانده از محور قزوین همدان به بزرگراه که در بخش آوج به رزن باقی مانده از اولویت‌هایی است که باید انجام شود.

او افزود: برآورد انجام این ۹ کیلومتر حدود ۵۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر امکان تامین آن وجود ندارد، ولی با پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی و استانی به زودی عملیات اجرایی ۳ کیلومتر از آن را آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش میدان ورودی شهر از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام می‌شود، اضافه کرد: این محور به صورت بزرگراهی با عرض مسیر ۲۴ متر در دو باند رفت و دو باند برگشت طراحی شده که توسط نیوجرسی از هم جدا خواهند شد.

او در ادامه یاد آورشد: با توجه به شیب‌های زیادی که در مسیر است اصلاحاتی انجام خواهد شد که به حداکثر شیب ۶ درصد دست یابیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: اصلاحات ارتفاعی و همچنین قوس‌های عمودی و افقی نیز در مسیر انجام خواهد شد و قسمت عمده محور موجود دچار تغییرات ارتفاعی می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه این بازدید در دیدار با فرماندار شهرستان آوج تاکید کرد: حمایت از طرح‌های گردشگری در شهرستان از اولویت‌های این اداره کل است.

او افزود: در حال حاضر مقرر است که منابع طبیعی اراضی مورد نظر را به راه و شهرسازی واگذار کند که تغییر نمایندگی و بهره برداری از آن در حوزه گردشگری صورت گیرد.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اضافه کرد: یکی دیگر از راهکار‌های موجود از نظر ما تعریف کمربندی سبز در حاشیه پل معلق است که بتوانیم آن را در اختیار شهرداری قرار دهیم که اقدامات اولیه شامل پیاده راه، مسیر سبز و سایر ملزومات آن را تعریف و اجرا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی با توجه به وضعیت اعتباری موجود و همچنین کمبود‌های بسیار در شهرستان عنوان کرد: باید نیاز‌ها و درخواست‌های شهرستان را اولویت بندی کرده و بر این اساس حرکت کنیم.

او با اشاره به ضررورت استفاده از بخش خصوصی در این رابطه اظهار کرد: در صورت معرفی سرمایه گذار تایید شده از طرف فرمانداری و دستگاه متولی، این اداره کل آمادگی لازم برای واگذاری زمین و انجام حمایت لازم از سوی کارگروه زیربنایی و شهرسازی را دارا است.

فرماندار آوج هم گفت: یکی از آفات بزرگ کشور در توسعه، تمرکز گرایی است که البته دلایل خود را دارد.

نصرت اله علیرضایی افزود: در سطح کشور در هر استان یک شهرستان را به عنوان شهرستان محروم در بخش توسعه یافتگی انتخاب کرده اند که در استان قزوین آوج انتخاب شده است.

او اضافه کرد: در همه شاخص‌ها بین این شهرستان و استان شکاف ایجاد شده که مهاجرت جوان‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها نشان دهنده این موضوع است.

علیرضایی تاکید کرد: محرومیت‌ها و کاستی‌ها باید نشان داده شوند تا دغدغه و مسئولیت برای از بین بردن آن‌ها در سطح استان و کشور ایجاد شده و به مرور زمان جبران شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار