ممنوعیت عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه در آذربایجان‌شرقی

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه در سطح بازار در این استان ممنوع بوده و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رضازاده معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه در سطح بازار در این استان ممنوع بوده و با آن برخورد می‌شود.

 رضازاده با تاکید بر ضرورت اجرای کامل طرح رهگیری کالا از مبدا تا مصرف از طریق نصب شناسه کالا در بخش لوازم خانگی، افزود: لوازم خانگی فاقد شناسه در سطح عرضه، کالای بی‌هویت و قاچاق محسوب شده و با عرضه کنندگان این نوع کالا‌ها بر اساس قوانین نظام صنفی کشور و مبارزه با قاچاق کالا برخورد می‌شود.

او گفت: برای جلوگیری از عرضه این کالا‌ها در سطح بازار حدود ۶۰۰ کد شناسه یونیک (کد یگانه) برای ۵۹ واحد تولید کننده لوازم خانگی برقی در سطح استان واگذار شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نقش آن‌ها در تحقق شعار امسال، گفت: اصناف از طریق عرضه تولیدات داخلی شناسنامه دار به جای اقلام قاچاق و فاقد هویت می‌توانند در پیشبرد و تحقق جهش تولید گام‌های موثری بردارند.

رضازاده با قدردانی از تعامل و همکاری مطلوب خانه صنعت تولیدکنندگان لوازم خانگی و اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: سامانه ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صمت استان آماده دریافت و رسیدگی به گزارش‌های مردمی در خصوص عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه در بازار است.

او گفت: به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تمامی فروشندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی از خرید محصولات فاقد شناسه خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار