۴۵۷ شغل خانگی در شاهرود مجوز فعالیت گرفتند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه ۴۵۷ مجوز فعالیت خانگی طی سال گذشته صادر شد، گفت: تعداد ۱۱۰ طرح به ارزش ۱۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین امیرحسینی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود گفت: با معرفی ۱۱۰ طرح به بانک‌ها تاکنون به ۶۵ طرح مبلغ ۸ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که این امر موجبات اشتغال ۷۱ تن را فراهم کرده است.

او از نام نویسی ۲ هزار و ۴۷ تن جویندگان کار در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۸ درصد بانوان و ۶۲ درصد آقایان بودند که ۴۶ درصد از متقاضیان فارغ التحصیل دانشگاهی و ۵۴ درصد تحصیلات دیپلم به پایین نام نویسی کردند.

امیرحسینی با بیان اینکه پارسال ۱۵ درصد کاهش تقاضای اشتغال به کار نسبت به سال ۹۷ داشتیم، گفت: در سال ۹۸ تعداد ۸۴۹ تن از متقاضیان به کار گمارده شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با اشاره به اینکه تعداد ۶۷۷ تن از بیمه بیکاری مقرری دریافت کردند، اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۴۵ تن از مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان به کار گمارده شدند.

او افزود: تعداد ۱۶۷ تن از مقرری بگیران بیمه بیکاری جهت آموزش به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند تا پس از گذراندن دوره گواهینامه دریافت کنند.

امیرحسینی از تشکیل ۱۶ تعاونی جدید با سرمایه گذاری مبلغ ۶۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: با تشکیل این تعاونی‌ها ۲۴۶ فرصت شغلی ایجاد گردید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۷۷۳ نفر ساعت در قالب آموزش عمومی و تخصصی به افراد این تعاونی‌ها انجام شده، تصریح کرد: پارسال ۵۸ مورد نظارت بر تشکیل مجامع و صورت‌های مالی تعاونی‌ها در شاهرود انجام شد.

شهرستان شاهرود با ۲۴۰ هزار تن جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مساحت دارای ۲۶۰ واحد تولیدی است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار