معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی خبر داد؛

کلنگ زنی ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فردا صبح

محمودزاده گفت: فردا صبح در سراسر کشور کلنگ زنی ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان انجام می‌شود.

قیمت تمام شده ساخت هر واحد مسکن ملی مشخص شد/  کلنگ زنی ساخت 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فردا صبحبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده  معاون مسکن ساختمان وزیر راه و شهرسازی در برنامه روی خط خبر با بیان اینکه ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در ۱۱ استان کشور کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: در راستای طرح اقدام ملی بخشی از این واحد‌ها در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف به امضا رسیده انجام می‌شود و فردا کلنگ زنی ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در ۱۱ استان کشور اجرا می‌شود.

او ادامه داد: در این تفاهم‌نامه که با دستگاه‌های مختلف به امضا رسیده مقرر شد دستگاه‌های مختلف با تجمیع خدمات و امکانات که تحت پوشش خود دارند بتوانند برای خانه دار شدن کارکنان خود اقدامات لازم را انجام دهند که یکی از این دستگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش بوده است که برای تامین مسکن فرهنگیان فاقد واحد مسکونی بتوانند این واحد‌ها را بسازند.

محمودزاده با اشاره به اینکه دو دستگاه اراضی امکانات و خدماتی را که در اختیار دارند برای ساخت این پروژه‌ها در اختیار همدیگر قرار می‌دهند تا شرایط برای ساخت واحد‌های مسکونی فراهم شود افزود: تعداد واحد‌های مسکونی که برای این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده ۱۷۰ هزار واحد مسکونی بوده و طبق فراخوانی که اعلام شده ۳۰۹ هزار متقاضی معرفی شدند و در پالایش اولیه ۷۵ هزار متقاضی واجد شرایط بودند و ۱۴۵ هزار متقاضی شرایط لازم را نداشته و ۲۷ هزار نفر هم اعتراض کرده و ۸۷ هزار متقاضی هم اطلاعات ثبت نام ایشان تکمیل این بوده است که در مراحل بعدی پالایش و تکمیل اطلاعات متقاضیان تعداد واجدان شرایط افزایش می‌یابد.

او یادآور شد: بر اساس نیازسنجی که از فرهنگی انجام شد در استان‌های مختلف تامین زمین و امکانات ساخت این واحد‌ها انجام می‌شود و فردا هم با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش از طریق ویدیو کنفرانس ساخت این واحد‌ها آغاز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان شهرسازی اظهار کرد: ۶ شهری که از طریق ویدیو کنفرانس عملیات اجرایی در آن‌ها آغاز می‌شود عبارت است از تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد است و در ۱۱ استان پروژه‌های مختلف اجرا می‌شود که عبارت است از تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، سمنان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان انجام می‌شود.

محمودزاده در ادامه افزود: پالایش ۷۵ هزار متقاضی واجد شرایط انجام شده و ۲۵ هزار نفر هم شکایت داشتند که در حال بررسی آن‌ها است و ممکن است تنها در صورتی که سبز باشد و برای تایید می‌شود.

او ادامه داد: ۸۷ هزار متقاضی اطلاعاتشان ناکافی بوده و ممکن است کد ملی، نام پدر و نام خانوادگی آن‌ها صورت کامل وارد نشده که مجدد به آن‌ها اطلاعات خود را تکمیل کنند.

محمودزاده افزود: از ۳۰۹ هزار نفر متقاضی که ثبت نام کردن ۱۴۵ هزار نفر به صورت قطعی واجد شرایط بودن و تا سقف ۱۷۰ هزار متقاضی ظرفیت برای تامین مسکن فرهنگیان وجود دارد.

معاون مسکن ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برنامه زمانبندی ساخت ۱۷۰ هزار مسکن فرهنگیان ۲ سال است، گفت: از زمانی که این واحد‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده می‌شود، نهاد مجری توسط آن‌ها مشخص شده و با نظارت مستقیم وزارت راه وشهرسازی ساخته می‌شود و ظرف دو سال ساخت این واحد‌ها را به اتمام می‌رسد البته در این زمینه آورده متقاضی برای تکمیل هر چه سریعتر این واحد‌ها بسیار موثر است.

محمود زاده تاکید کرد: آورده متقاضی در این بخش بسیار مهم است و در برخی از پروژه‌ها در صورتی که آورده آن‌ها به موقع پرداخت شود زمان تکمیل آن‌ها تسریع می‌یابد.


بیشتر بخوانید: ساخت ۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی در پرند کلید خورد


معاون مسکن ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه و قانون ساماندهی مسکن پالایش متقاضیان بر اساس چهار شرط انجام شود، ادامه داد: ۷۵ هزار نفر متقاضی واجد شرایط در مسکن فرهنگیان بوده است ممکن است شرایط لازم را برای انتخاب نداشته باشند.

او با اشاره به اینکه متقاضیان پس از ثبت نام و معرفی به پروژه در ابتدا باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان واریزی اولیه داشته باشند، اظهار کرد: بر اساس حساب که اعلام شده تسهیلات بانکی هم به همان حساب وارد می‌شود و بر اساس حساب بانکی زمانبندی‌ها متقاضیان آورده خود را طبق پیشرفته واحد مسکونی واریز می‌کنند.

محمود زاده با اشاره به اینکه ساخت واحد‌های مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و اساس قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی است، ادامه داد: از همان ابتدا اعلام کردیم که واحد‌های مسکونی بر اساس قیمت تمام شده ساخته می‌شود و ما تمام تدابیر لازم را در نظر گرفته ایم که قیمت تمام شده ساختمان مسکونی ارزان‌تر شود.

اویادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کشور به امضا رسید در پروژه‌های طرح قانون ثبت ۵۰% تخفیف عوارض در نظر گرفته شده و با سازمان نظام مهندسی ساختمان هم اعلام شد که برای خدمات ساختمانی در نظر گرفته شود.

او اظهار کرد: در حوزه تامین مصالح ساختمانی هم سعی کرده ایم به صورت اقساطی مصالح ساختمانی را که باعث کاهش قیمت تمام شده ساخت واحد‌های مسکونی شود و ما هم فعالیت خود را در نظر گرفته‌ایم که بهترین شکل ممکن را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

معاونت مسکن ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: قیمت تمام شده ساخت برای هر متر از این واحد‌ها این دو و نیم تا سه میلیون تومان است که قیمت خالص و ناخالص براساس قیمت امروز خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار