افزایش کرم برگ خوار در مراتع خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، از رشد کرم برگ خوار به دلیل افزایش رطوبت ناشی از بارندگی‌ها در مراتع استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این آفت در حدود ۶ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های منطقه‌ی پلوند، تجه و چاه  نو در شهرستان فردوس شروع به تخم ریزی کرده است.

او با بیان اینکه گزارش‌هایی از وجود این آفت در شهرستان‌های بشرویه و خوسف نیز داشته ایم، افزود: البته این حشره بعد از دو هفته به نوعی پروانه تبدیل می‌شود که برای محیط زیست و منابع طبیعی و جنگل‌ها مفید است.

نصرآبادی به نگرانی مرتعداران به دلیل وجود این حشره اشاره کرد و گفت: این آفت از برگ‌های گیاهان مرتعی تغذیه می‌کند که کارشناسان به کمک مسئولان محیط زیست درصدد هستند تا راه حلی برای کاهش میزان خسارت این آفت بیابند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه نمی‌توان برای حذف این آفت از سم استفاده کرد افزود: مشکلات محیط زیستی بسیاری در صورت استفاده از سم به وجود خواهد آمد چرا که پرندگان حشرات سمی را می‌خورند و می‌میرند.

او افزود: از طرفی دام‌ها نیز از مرتع تغذیه می‌کنند و نمی‌توان برای مثال حجمی معادل ۲ هزار هکتار را برای سم پاشی در نظر گرفت و قرنطینه کرد.

نصرآبادی با اشاره به نگرانی سازمان جنگل‌ها و محیط زیست از صدمه به نهال‌های کوچکی که با هدف جلوگیری از بیابانزایی و کاهش گرد و غبار کاشته شده اند گفت: با هم اندیشی سازمان محیط زیست استان تلاش خواهیم کرد تا بهترین شیوه را برای مهار این آفت اجرا کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به نقل از مسئولان سازمان محیط زیست افزود: در این مناطق خرگوش و پرنده‌های خاصی داریم که در صورت استفاده از سم احتمال مسموم شدنشان زیاد است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار