کارگردان سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سینما به تمام ژانر‌ها نیاز دارد/ از نمایش آنلاین «رویای سهراب» منصرف شدیم

قوی تن گفت:فیلم «رویای سهراب» اثری متفاوت و جذاب برای مخاطب است از این رو ترجیح می‌دهیم در سینما اکران کنیم.

علی قوی تن نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آماده سازی و نمایش «رویای سهراب» گفت: این فیلم آماده اکران است و حتی صحبت نمایش آنلاین آن مطرح شده  که شاید بتوانیم در شرایط کرونا این کار را انجام بدهیم، ولی فعلا به علت نداشتن پشتیبانی قوی و درست و نبود برنامه ریزی محکم از طرف وزارت ارشاد و سازمان سینمایی و سرانجام نامشخص چنین نمایشی، منصرف شدیم.

او افزود: شنیده ایم قرار است از عید فطر اکران‌های سینما‌ها راه اندازی شود پس با توجه به اینکه «رویای سهراب» اثری متفاوت و جذاب برای مخاطب خواهد بود و برای اولین مرتبه به شخصیتی ملی، دوست داشتنی و صاحب اعتبار یعنی سهراب سپهری می‌پردازد، ترجیح می‌دهیم در سینما اکران کنیم البته در شرایطی نباشد که اکران مختصری شود و انتظار مردم را در سطح گسترده برآورده نکند از این رو ما قدری با تامل برای اکران قدم بر می‌داریم.

این کارگردان در خصوص نمایش آنلاین بیان کرد: شبکه‌هایی که باید نمایش فیلم‌ها را به صورت آنلاین پشتیبانی کنند به آن شکل قدرتمند و وسیع و پرتعداد نیست، از سویی احتمال دارد مانند سینما تعداد فیلم‌ها زیاد و تعداد این شبکه‌ها با محدودیت مواجه شود و رانت به وجود بیاید.

او ادامه داد: اینترنت قدرتمند، افزایش تعداد شبکه‌ها، پشتیبانی امنیتی و ... نیاز‌های مهم و پایه‌ای و مهم چنین نمایشی است که متاسفانه در این زمینه مانند دیگر کشور‌ها هنوز به موقعیت درست و منطقی، دست نیافته ایم.

قوی تن بیان کرد: سه سال پیش نماینده یک کمپانی آمریکایی در خصوص نمایش آنلاین که قرار بود در ایران فعالیت کند با ما ارتباط برقرار کرد و درخواست کرد آثارمان را برای پخش اینترنتی در جهان در اختیار آنها قرار بدهیم. از آنجایی که همه کار‌ها حرفه‌ای پیش می‌رفت ما می‌توانستیم روزانه مقدار مخاطب، فروش، واریزی‌ها و جزئیات کامل را مشاهده کنیم. به شخصه پنج فیلم هنری که این اواخر ساخته بودم را به آنها دادم و قرارداد بستیم، اما با تحریم آمریکا مواجه شدیم و این کار انجام نشد؛ اتفاقی که می‌توانست برای من به شدت تاثیرگذار باشد.

وی درباره حمایت از فیلم‌های بخش خصوصی بیان کرد: ما برای «رویای سهراب» نزدیک به سه میلیارد تومان هزینه کردیم، اما با این وجود نمی‌گوئیم برای چنین فیلمی که به شخصیت ملی اشاره دارد پول زیادی هزینه کردیم، چون واقعا پولی نیست، اما از آنجایی که از جیب شخصی آن هم در چنین شرایط اقتصادی، هزینه شده پول زیادی است؛ به همین علت از مسئولان فرهنگی و سازمان سینمایی انتظار داریم این آثار را در تولید و اکران به خوبی و در همه ابعاد پوشش بهتری بدهند.

این کارگردان با اشاره به اینکه حمایت از تولید و اکران فیلم‌های گیشه‌ای بیشتر از دیگر فیلم‌ها صورت می‌گیرد و البته مخالف تولید آنها نیست، گفت:من کارگردانی هستم که معتقدم سینما به همه ژانر‌ها نیاز دارد و مخالف تولید فیلم هایی مانند «مطرب» و «هزارپا» و ... هم نیستم، اما از همه مهمتر اکران عادلانه است که باید در نظر گرفته شود.

او افزود: من سال ۸۳ کمدی «سرود تولد» را با نگاه بازاری ساختم و پول خوبی هم برای تهیه کننده داشت، سال ۷۲ «ضربه طوفان» را تولید کردیم که همزمان در تلویزیون و برخی سینما‌ها اکران داشت و با استقبال هم روبرو شد، می‌خواهم بگویم من با این‌نوع سینما بیگانه نیستم، اما می‌گویم همانطور که از نوع اکران فیلم‌های کمدی و تضمین حمایت می‌کنید باید از فیلم هایی مانند «رویای سهراب» که بحث تفکر و فرهنگی آن بیشتر از نگاه گیشه‌ای و تولید بخش خصوصی است، حمایت کنید.

قوی تن درباره تمایل بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید فیلم‌های گیشه‌ای گفت: این روز‌ها کمتر پیش می‌آید بخش خصوصی برای یک فیلم فرهنگی و ملی هزینه کند و معتقد هستند دولت باید هزینه کند و در فیلم‌هایی که تضمین گیشه دارد و بخش سرگرمی آن نسبت به محتوا می‌چربد، هزینه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.