ضرورت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم برای مقابله با کرونا

مدیرکل پدافند غیر عامل استان سمنان گفت: برای ثبات و مدیریت پیشگیری بیماری در استان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و سازمان‌ها تاکید شد.

ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیر عامل استان سمنان در جلسه پدافند زیستی این استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،گفت: برای ثبات و مدیریت پیشگیری بیماری در استان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و سازمان‌ها تاکید شد.

او افزود: یکی از مهمترین بخش‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا، اطلاع رسانی درست و آگاهی مردم است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان سمنان ادامه داد: در سطح استان نظارت برزباله گردان ها، نظارت بر منابع آبی و مراکز عرضه مواد غذایی در حال انجام است.

کمیته پدافند زیستی باهدف شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی برای همیاری و کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود تشکیل شده است.

وحید بغدادی مدیر کل سازمان انتقال خون استان سمنان در جلسه پدافند زیستی گفت: سازمان انتقال خون استان سمنان در راستای روش "پلاسما درمانی" در درمان بیماری کرونا اقدام به جمع آوری پلاسما از افراد بهبود یافته بیماری کرونا کرده است.

او افزود: بهبودیافتگانی که ۳۰ روز از درمان آن‌ها گذشته است می‌توانند پلاسما اهدا نمایند. جهت رفاه حال هم استانی‌ها هزینه ایاب و ذهاب به اهداکنندگان پرداخت می‌شود.

شرایط جمع آوری و دفن زباله‌های عفونی و بیمارستانی، وضعیت پساب بیمارستان‌ها و غسالخانه‌ها و نیز بهداشت منابع تامین آب آشامیدنی در سطح استان مطلوب است و با رعایت کامل اصول بهداشتی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار