بررسی پرونده تخلف ۱۴ شرکت حمل کالا در همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از بررسی ۱۴ پرونده تخلف شرکت‌های حمل کالا در این استان خبر داد.

بررسی پرونده تخلف ۱۴ شرکت حمل کالا در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی پناهند، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در نشست رسیدگی به تخلفات ماده ۱۲ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در بخش حمل و نقل کالا بیان داشت: پرونده‌های مربوط به شرکت‌های حمل و نقل کالا واقع در شهرستان‌های همدان، کبودراهنگ، اسدآباد، بهار و رزن  برای رسیدگی تخلفات  به کمیسیون ماده ۱۲ ارجاع شده است.

او افزود: رعایت نکردن نکات ایمنی در مقوله حمل کالا، عدم پرداخت به موقع کرایه به رانندگان، عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه ،از جمله این تخلفات بوده است.

پناهنده در ادامه با اشاره به تعهدات شرکت‌های حمل و نقل در قبال پرداخت هزینه‌های حمل و نقل کالا به رانندگان، ابراز داشت: عدم انجام این موضوع و بدهکاری شرکت‌ها به رانندگان، تخلفی محرز و در صورت تکرار، موجب تعطیلی شرکت‌ها خواهد شد.

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: مسئولیت هزینه پرداخت کرایه، صرفا بر عهده شرکت صادر کننده بارنامه است و چنانچه به هر علتی کرایه راننده پرداخت نشود، شرکت صادر کننده بارنامه مسئول است.

مصطفی پناهنده یادآور شد: همچنین، چنانچه در بحث جابجایی و دریافت کالا، هماهنگی‌های بین شرکت‌ها و صاحبان بار انجام شود، راننده نباید متضرر شود و طبق قانون راننده وجه حمل کالا را از شرکت صادر کننده دریافت می‌کند.

این مسئول تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات ارتکابی شرکت‌های حمل و نقل بار و همچنین رانندگان موجب کاهش مسائل و مشکلات جاده‌ای خواهد شد.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.