جمع آوری ۲۲۰ هزار مترمکعب فاضلاب در کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طی سال گذشته به صورت روزانه ۲۲۰ هزار و ۱۹۵ مترمکعب فاضلاب در سطح استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدحسین محمدی،گفت: در حال حاضر هشت تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری در سطح استان فعالیت می‌کنند که این تعداد تصفیه خانه ظرفیت تصفیه ۲۰۳ هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز را دارند.

او افزود: تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب در دست اجرا نیز شش واحد است که این تعداد تصفیه خانه‌ها مجموعاً ظرفیت تصفیه ۱۳۷ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز را دارا هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان ادامه داد: حجم فاضلاب جمع آوری شده بیش از ۲۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز، طول شبکه جمع آوری فاضلاب دو هزار و ۱۴۴ کیلومتر، طول عملیات اصلاح و بازسازی شبکه جمع آوری فاضلاب ۴۵ کیلومتر و طول خطوط انتقال فاضلاب ۱۶۰ کیلومتر است.

محمدی با بیان اینکه تعداد آزمایشگاه‌های فاضلاب هشت و تعداد آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب نیز ۴ واحد است، یادآور شد: همچنین آذرماه سال گذشته در قالب پویش الف – ب - ایران دو تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های بیجار و یاسوکند با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت تصفیه مجموع ۱۱ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز به بهره برداری رسید.

او بیان کرد: اجرای طرح‌های تصفیه خانه فاضلاب اهداف مختلفی را در حوزه اقتصادی و اجتماعی دنبال می‌کند که از جمله اهداف اجتماعی آن می‌توان به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب خاک و هوا، ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی، جلوگیری از آلوذگی سفره آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از مصرف فاضلاب خام جهت کشاورزی و بهبود مسائل زیباشناختی، اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در حوزه اقتصادی نیز اثرات اجرای طرح تصفیه‌خانه‌ها افزایش رفاه عمومی و سطح زندگی، تبدیل هزینه‌های سنگین درمان به هزینه‌های اندک پیشگیری، تزریق پساب به آبخوان‌های اطراف برای تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تبدیل آب از چرخه یکبار مصرف و مخرب به چرخه چندبار مصرف و سازنده، درآمدزایی و ایجاد اشتغال و ایجاد زمینه توسعه آینده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.