تولید ۱۵ میلیون تن شمش آهن در استان اصفهان

رئیس اتحادیه فروش آهن استان اصفهان از تامین آهن مورد نیاز شرکت‌های صنعتی و فولادی استان اصفهان درسال جاری خبرداد.

اکبر شمشیری رئیس اتحادیه فروش آهن استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت:درحال حاضر در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ واحد تولید شمش آهن وجود دارد که اصلی‌ترین ماموریت این واحد‌های صنعتی تامین اهن مورد نیاز شرکت‌های فولادی همچون فولاد مبارکه درسال جاری است و باید درنظر داشت که به خاطر ایجاد سرمایه گذاری‌های بسیاری در این صنعت خوشبختانه در سال جاری بیش از ۱۵ میلیون تن شمش اهن در این واحد‌ها تولید و به فروش رسیده است.

او افزود:درتلاش هستیم تا درسال جدید بتوانیم میزان اشتغالزایی این صنعت مهم را گسترش دهیم چراکه تاکنون هم بیش از هزار نفردر واحد‌های تولید شمش اهن استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه فروش اهن استان اصفهان ادامه داد: با اقدامات لازمه دستگاه‌های دولتی درباره رفع محدودیت‌های تجاری در حوزه فروش شمش و سنگ آهن استان درحال حاضر خرید فروش شمش اهن استان اصفهان به صورت معاملات بازار بورس و بازار ازاد از استانی به استان دیگر در حال انجام است.

شمشیری اضافه کرد:باتوجه به نبود نظارت‌های کافی و درست بر روند عرضه شمش اهن از سوی برخی شرکت‌های دریافت کننده شاهد به وجود امدن مشکلات و کمبودات بسیاری در این زمینه هستیم.

او یادآور شد: باید توجه داشت که نبود نظارت کافی بر روند عرضه شمش اهن به شرکت‌های صنعتی می‌تواند علاوه بر ایجاد مشکلات اقتصادی باعث افزایش قیمت سنگ اهن شود.

رئیس اتحادیه فروش اهن استان اصفهان اضافه کرد:تاکنون قیمت نرخ سنگ اهن استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و این افزایش قیمت ضرر‌های اقتصادی بسیاری را نیز در شرکت‌های صنعتی استان به دنبال داشته است.

شمشیری افزود:ثبات قیمت سنگ اهن وابسته به رونق تولید شرکت‌ها و کاخانجات صنعتی استان است و با توجه به شرایط ویروس کرونا و ایجاد برخی مشکلات و محدودیت‌ها در حوزه‌های اقتصادی و همچنین تعطیلی بسیاری از شرکت‌های صنعتی پیش بینی می‌شود روند صعودی قیمت سنگ اهن در بازار ادامه پیدا کند.

او گفت:در حال حاضر شاهد کاهش شمش اهن در شرکت‌های اقتصادی استان همچون ذوب اهن و فولاد مبارکه هستیم و در جلسه‌ای که با حضور مسئولان مربوطه استان برگزار شد درنهایت مقررگردید تا با ایجاد نظارت‌های درست بر نحوه توزیع شمش اهن به شرکت‌های اقتصادی استان کمی از مشکلات ان‌ها کاسته شود.

رئیس اتحادیه فروش اهن استان اصفهان ادامه داد:تن‌ها راه برطرف سازی مشکل کمبود سنگ اهن در واحد‌های صنعتی و اقتصادی استان اصفهان جلوگیری از صادرات بیرویه آن به کشور‌های خارجی است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.