ساخت و ساز در حریم ۶۰ متری ساحل ممنوع است

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری سواحل جزیره قشم و آثار طبیعی ثبت شده ملی غیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حسین رفیعی، مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری سواحل جزیره قشم و آثار طبیعی ثبت شده ملی غیر قانونی است.

رفیعی افزود: براساس بند «د» ماده ۲ و مواد ۴ و ۷ اراضی ساحلی شهرها، هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری ساحل حتی افراد دارای سند مالکیت ممنوع است.

او به همکاری نیرو‌های دریابانی اشاره کرد و گفت: در همین راستا، اراضی متصرف شده در سواحل جزایر ناز که به عنوان یک اثر ملی و طبیعی به ثبت رسیده و کاربری گردشگری دارد، با مجوز و همراهی مقتدرانه دادستان شهرستان، رفع تصرف شد و این روند تا رفع تصرف کامل این جزایر از اماکن ساخته شده غیرقانونی، ادامه دارد.

رفیعی با اشاره به حقوق مالکیتی افرادی که در ساحل این جزایر (در گذشته و حال حاضر) اقدام به ساخت و ساز کرده اند، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم به منظور احترام به حق مالکیت این افراد، با برگزاری کمیسیون‌های لازم در مورد انتقال این مالکیت به منطقه دیگری در جزیره قشم و معادل سازی این زمین‌ها با زمین‌های جدید، به صورت کاملا منصفانه تصمیم خواهد گرفت.

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با توجه به حاشیه سازی‌های اخیر و نشر اکاذیب توسط شبکه‌های معاند، دستگاه‌های قضایی با کسانی که به نشر اکاذیب اقدام کرده اند، برخورد خواهد کرد.

رفیعی از نقش تعاملی دستگاه قضایی و زحمات دادستان شهرستان قشم در اقدام فوری و به موقع جهت آزادسازی اراضی مذکور و تخریب سازه‌های غیرقانونی در این مناطق قدردانی کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.