مسابقات جهانی شنا ۲۰۲۱ به سال ۲۰۲۲ موکول شد

فدراسیون بین المللی شنا (FINA) مسابقات جهانی سال آینده را به سال ۲۰۲۲ موکول کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون بین المللی شنا (FINA) اعلام کرده است که مسابقات جهانی سال آینده در فوکوئوکای ژاپن، سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

این مسابقات که ابتدا قرار بود بین روز‌های ۱۶ جولای تا اول آگوست سال ۲۰۲۱ برگزار شود، در تقویم جدید از ۱۳ تا ۲۹ می‌برگزار خواهد شد.

بعد از این که بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل بیماری همه گیر کرونا یک سال به تعویق افتاد، فینا نیز مجبور شد مسابقات خود را جابجا کند.

تاریخ‌های جدید بازی‌های المپیک که از ۲۳ ژوئیه تا ۸ آگوست خواهد بود، به طور مستقیم با این مسابقات جهانی در فوکوئوکا تداخل داشت.

ژولیو مگلیونه، رئیس فینا گفت: "پس از برقراری ارتباط با ذینفعان مربوطه و دریافت بازخورد از آن‌ها، شک نداریم که تصمیم گرفته شده بهترین شرایط ممکن را برای همه شرکت کنندگان در مسابقات فراهم می‌کند. "

او ادامه داد: ما منتظر هستیم تا در سال ۲۰۲۲ بهترین ورزشکاران سراسر جهان را در شهر فوکوئوکاببینیم.

فینا پیش از این از ورزشکاران نظرسنجی کرده بود تا ببیند چه تاریخی را برای مسابقات ترجیح می‌دهند.

در این نظرسنجی به آن‌ها چهار گزینه داده شد: مارس / آوریل ۲۰۲۱، بلافاصله پس از بازی‌های المپیک، بعد از توکیو ۲۰۲۰ در ماه سپتامبر / اکتبر و یا زمانی در سال ۲۰۲۲ 

پیش از اتخاذ تصمیم نهایی، با پخش کنندگان تلویزیونی و فدراسیون‌های ملی نیز مشورت شد. تعدادی از کشور‌ها از قبل از فینا خواسته بودند که گزینه ۲۰۲۲ را انتخاب کند.

مسابقات جهانی مسترز فینا نیز در سال ۲۰۲۲ در ژاپن و در جزیره کیوشو از ۳۱ مه تا ۹ ژوئن برگزار می‌شود.

گفتنی است، فدراسیون جهانی دو و میدانی هم که پیش از این مسابقات قهرمانی جهان خود را در سال آینده تأیید کرده بود و قرار بود از ۶ تا ۱۵ اوت در اورگون برگزار شود، این مسابقات را به سال ۲۰۲۲ موکول کرده است.


بیشتر بخوانید:

 اقدام خیرخواهانه کریستیانو رونالدو برای مبتلایان به کرونا

 ویروس کرونا لژیونر‌های ایرانی لیگ فوتسال چین را تهدید نمی‌کند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار