امضای تفاهم نامه بین فنی حرفه‌ای و کانون معلولین توانا

اداره کل فنی و حرفه‌ای و کانون معلولان توانا برای توانمند کردن معلولان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: اجرای آموزش‌های مهارتی برای جامعه به خصوص معلولان از وظایف قانونی آموزش فنی و حرفه‌ای است و احساس نیاز باعث شد تا با همکاری کانون معلولین در این حوزه ورود کنیم.

مددی ادامه داد: در این تفاهم نامه مقرر شده است تا با راه اندازی مرکز آموزش و اشتغال معلولان در مجموعه کانون، تجهیزات و کارگاه‌ها ایجاد شود تا بتوانند در بازار کار وارد شوند.

او ادامه داد: گواهی‌های فنی و حرفه‌ای ارزش بین المللی دارند و طبق قانون مشاغل خانگی افراد دارای گواهی‌ها از تسهیلات این بخش بهره مند می‌شوند.

مددی گفت: بر اساس در این تفاهم نامه تامین مربیان، مواد مصرفی، تولید محصولات و مشارکت در عرضه ان‌ها برعهده فنی و حرفه‌ای است.

مدیر عامل کانون معلولین توانای قزوین هم در این جلسه گفت: ۴ هزار و پانصد و شصت (۴۵۶۰) معلول تحت پوشش این کانون است و برای هشتصد (۸۰۰) تن از آن‌ها در کارگاه‌های این کانون شغل ایجاد شده است.

هادی پور ادامه داد: برای معرفی افراد واجد شرایط به بازار کار به آموزش نیاز بود که به همین منظور با سازمان فنی و حرفه‌ای تفاهم نامه همکاری امضا شد.

او افزود: با این تفاهم نامه ضمن پرورش نیروی ماهر افراد می‌توانند خود اشتغال و کار آفرین باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.