پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در مهاباد

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: بازرسان این نهاد در راستای تشدید نظارت بر بازار در گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ۱۰ واحد صنفی متخلف را پلمب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، قاسم امینی مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: این واحد‌های متخلف به علت ثبت‌نام نکردن در سامانه سلامت، آشنا نبودن به پروتکل‌های بهداشتی و فعالیت خارج از دستورالعمل بهداشتی و پیشگیری پلمب شد.

امینی اضافه کرد: صاحبان ۱۰ واحد دیگر نیز به همین منظور ضمن دریافت اخطاریه به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی واحد‌های خود کردند.

او با بیان اینکه بازاریان و کسبه مهاباد قبل از بازگشایی واحد‌های صنفی خود باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند، ادامه داد: با اعلام ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای این شهرستان تمام واحد‌های صنفی غذاخوری‌ها، کبابی‌ها، ساندویچ و فست‌فود‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و حق ارایه خدمات حتی به صورت بیرون‌بر را نیز نخواهند داشت.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد ادامه داد: در این مدت تنها واحد‌های صنفی غذا‌های آماده که دارای پروانه کسب در این حوزه هستند، حق ارایه خدمات به صورت بیرون‌بر دارند.

فعالیت واحد‌های صنفی مهاباد در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان نزدیک به ۲ ماه قبل تعطیل شد.

شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تخلفات بهداشتی را گزارش دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.