بازی Half Life: Alyx VR با ۹۵۰۰۰ کاربر رکوردار عناوین واقعیت مجازی شد

شرکت Valve با تمرکز روی بازی Half Life: Alyx VR توانست بازار ساخت عناوین واقعیت مجازی در سرویس Steam را متحول کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌آید که بازی Half Life: Alyx یک ارتقای قابل توجه را به روی نسخه VR خود دیده است. شرکتی با نام Road to VR با استفاده از تاریخچه داده‌های شرکت Valve توانسته میزان فعالیت و دسترسی کاربران این بازی را محاسبه کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از Road to VR نسخه واقعیت مجازی بازی Half Life: Alyx توانسته تا به حال نزدیک به ۹۵۰۰۰ کاربر را به تجربه این عنوان دعوت کند و آن‌ها را به خود مشغول کند. گفتنی است که نتایج به دست آمده از مطالعه داده‌های ماه‌های مارس و آپریل است.

اطلاعات دقیق از آمار بازیکنان عنواند half Life: Alyx VR

داده‌های مورد بررسی شرکت Road to VR همچنین نشانگر مدل هدست استفاده شده توسط کاربران است. بر اساس نتایج منتشر شده محبوب‌ترین هدست در بین کاربران مدل Oculus Quest نام دارد که میزان مصرف آن در ماه آپریل دو برابر شده است. از آن‌جایی که این هدست به تازگی برای رایانه‌های شخصی به صورت ویژه عرضه شده، تعداد کاربران این محصول از تاریخ ۲۳ مارس با رشد قابل توجه‌ای مواجه شد. در مرحله بعدی هدست‌های شرکت Valve با تفاوت تعداد کاربر قابل توجه‌ای وجود قرار دارد.

تعداد کاربران بازی Half Life: Alyx VR به ۹۵۰۰۰ نفر رسید

با این که محصول شرکت Valve بهترین انتخاب برای بازی Half Life: Alyx شناخته می‌شود، اما قیمت بالای این هدست باعث شده تا بسیاری از گیمر‌ها از خریداری آن خودداری کنند. در مجموع ۴۴ درصد کاربران در حال استفاده هدست‌های Oculus هستند و مابقی از مواردی مانند محصولات HTC و Valve بهره می‌برند. با این که آمار و ارقام منتشر شده می‌تواند کمک بسیاری به سازنده‌های هدست و بازی‌ساز‌های عوانین واقعیت مجازی بکند، اما این نتایج همچنین نشان می‌دهد که زمان زیادی برای عادی شدن فناری VR در بین کاربران Steam باقی مانده است.

با وجود اتصال ۲.۷ هدست واقعیت مجازی به سرویس Stream این رقم تنها ۱.۹ درصد از کل هدست‌های مورد استفاده در این پلتفرم به حساب می‌آیند. وجود عنوان Half Life: Alyx در دنیای بازی می‌تواند روزنه امیدی برای بازی‌سازان باشد تا آن‌ها به ساخت عناوین واقعیت افزوده تمایل بیشتری پیدا کنند.


بیشتر بخوانید: صفحه تلفن همراهم روشن نمی‌شود، چه کار کنم؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار