کشاورزان پنبه کرک دار بکارند یا بدون کرک؟

رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان به پنبه کاران برای استفاده از بذرهای کرک دار یا بدون کرک توصیه هایی کرد .

علی موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، با ارایه توضیحاتی به پنبه کارانی که برای کشت این محصول دچار مشکل بودند گفت: بذر‌های پنبه در۲ نوع بین کشاورزان توزیع شده، که یکی بذر کرک دار و دیگری دلینته یا بدون کرک است.

او ادامه داد: در سال گذشته بذر کرک دار داشتیم که برای کشت آن دستگاه‌های زیادی در سطح استان وجود دارد و کشاورزان به راحتی می‌توانند با هر دستگاهی، حتی دستگاه کشت گندم نیز، عملیات کشت را انجام دهند.

موسی خانی گفت: آن دسته از کشاورزانی که برای کشت پنبه دچار مشکل می‌شوند افرادی هستند که از بذر دلینته استفاده می‌کنند که آن‌ها نیز می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند تا از آموزش‌های کارشناسان بهره ببرند.

موسی خانی گفت: اگر کشاورزی نمی‌تواند بذر دلینته بکارد همان بذر کرکدار بگیرد و با همان شیوه قدیمی خود کشت کند و هیچ اجباری در این زمینه وجود ندارد.

او در پایان گفت: چه بذر کرکدار و چه بذر دلینته امکان کشت آن وجود دارد و کشاورزان با توجه به شرایط خودشان می‌توانند عملیات کشت را انجام دهند.

گلستان جزو ۵ استان نخست تولید کننده پنبه کشور است.

سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در استان ۱۷هزار و یکصد هکتار بود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: جهادکشاورزی ، پنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.