همه آنچه که باید در مورد گیاه پولک بدانید

پولک گیاهی علفی و بوته‌ای به طول ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر است، که در فصل بهار گل‌های صورتی و بیضی شکل پر از کرک دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،، پولک یا سنبله ارسبارانی گیاهی خودرو و بوته‌ای شکل به طول ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر است. گیاه پولک با وجود انواع فلاونوئید‌ها و اسانس‌هایی از جمله آلفا پینن، بتا پی نن، او سیمن، لیمونن و میرسن، دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی بسیار بالایی است. گیاه پولک از خانواده گیاه نعنا و برای رشد نیازمند محیطی با نور زیاد و خشک با آبیاری کم و محیط نیمه گرمسیری است.

این گیاه خاصیت‌های دارویی و پزشکی فراوانی دارد و در طب سنتی از برگ‌ها و سرشاخه‌های آن به عنوان آنتی بیوتیک استفاده می‌شود. گیاه پولک ضد التهاب، ضدعفونی کننده، ضد باکتری و ضد میکروب است. در درمان بیماری‌هایی از جمله سینوزیت، آسم، روماتیسم، سرماخوردگی، عفونت ادراری بسیار موثر است. برای درمان انواع عفونت‌ها می‌توانید از دم کرده گیاه پولک استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: گیاه کنگر کوهی را بیشتر بشناسید


برگ و سرشاخه‌های تازه، علفی و گل‌دار گیاه مورد استفاده و مصرف قرار می‌گیرد، این گیاه در دامنه‌های کوه‌ها رشد می‌کند و شما با دانستن شکل و ظاهر این گیاه همچون گیاه آویشن و سایر گیاه‌های کوهی می‌توانید آن را چیده و برای مصارف خود از این گیاه پر خاصیت استفاده کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، کاشت گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۲:۲۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سلام میشه منبعی که خواص درمانی این گیاهانوشته هم بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
نام دیگر گیاه پولک بزبان عامیانه
Iran (Islamic Republic of)
سجاد محمدی
۱۶:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
طبع گیاه رو نمیدونید چیه
آخرین اخبار