۵۰۰ میلیون تومان برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری دریاچه گهر اختصاص یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: به منظور احداث تاسیسات گردشگری ۵۰۰ میلیون تومان به منطقه گردشگری دریاچه گهر اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: به منظور احداث تاسیسات گردشگری ۵۰۰ میلیون تومان به منطقه گردشگری دریاچه گهر اختصاص یافت.

سید امین قاسمی اعلام کرد: با توجه به اینکه دریاچه گهر یکی از مناطق پر بازدید گردشگری استان محسوب می‌شود و سالانه حدود ۷۰ هزار نفر از این دریاچه زیبا دیدن می‌کنند، از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران برای تکمیل زیرساخت‌های آن هزینه خواهد شد.

دبیر ستاد خدمات سفر لرستان گفت: پایگاه امدادرسانی توسط جمعیت هلال احمر در دریاچه گهر از ابتدای خرداد تا پایان شهریور هر سال در این منطقه مستقر می‌شود، فرمانداری دورود نیز برای استقرار تیم پزشکی اورژانس از طریق شبکه بهداشت شهرستان در این مدت اقدام می‌کند.

قاسمی بیان کرد: در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر اساس مصوبات اسفندماه ۹۷ برای بکارگیری اصول مهندسی رودخانه و در جهت جلوگیری شستشوی مسیر به اجرای طرح‌های آبخیزداری تا سقف ۰ میلیارد تومان در سال و همچنین تامین۲ دستگاه آبگرمکن خورشیدی اقدام کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تهیه طرح جانمایی استقرار چادر‌های کمپ اقامتی که قرار است توسط مجری ارائه خدمات برپا شود اشاره کرد و افزود: این اداره کل برای بتن‌ریزی پد هلیکوپتری سابق و تکمیل آن نیز اقدام خواهد کرد.

او عنوان کرد: شرکت توزیع برق استان برای تهیه طرح برق‌رسانی به دریاچه گهر جهت توسعه و ایجاد شبکه اقدام و نسخه‌ای از طرح مذکور را به منظور پیگیری و اخذ مجوزات لازم به اداره کل محیط زیست ارائه دهد.

دبیر ستاد خدمات سفر لرستان تاکید کرد: به منظور جلوگیری از سو استفاده صنوف مستقر در منطقه، اداره کل میراث فرهنگی برای شرح خدمات جامع و انتخاب مدیریت واحد و قیمت‌گذاری خدمات مربوطه اقدام و فرمانداری دورود حمایت لازم را جهت اجرایی شدن برنامه‌های مذکور از مجری به عمل آورد و برخورد قانونی و قضایی با متخلفان را در دستور کار قرار دهد.

قاسمی اضافه کرد: شرکت مخابرات استان برای تامین آنتن پایدار تلفن همراه به صورت ۲۴ ساعته در گهر و مسیر دسترسی اقدام و تا پایان فصل گردشگری پشتیبانی لازم را به عمل خواهد آورد.

دریاچه کوهستانی گهر در جنوب شرقی دورود و در منطقه حفاظت شده اشترانکوه در استان لرستان با ارتفاع ۲ هزار و ۳۵۰متر از سطح دریا قرار گرفته‌است. این دریاچه که به «نگین اشترانکوه» معروف می‌باشد به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.