هشدار درباره افزایش ۳۷ درجه‌ای دما در مازندران

مدیریت بحران مازندران با توجه به افزایش دمای هوای استان تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران، گفت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی از امروز تا چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با شکل گیری جریانات گرم جنوبی و استقرار هوای گرم شاهد افزایش قابل ملاحظه دما و وزش باد گرم خواهیم بود.

او افزود: بیشینه دما طی روز‌های سه شنبه و چهاشنبه در غرب استان بین ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی گراد و در مرکز و شرق استان بین ۳۳ تا ۳۷ درجه پیش بینی می‌شود، همچنین روز چهارشنبه وزش باد گرم در ارتفاعات شدید خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی، بلافاصله موارد را به نزدیک‌ترین مرکاز خدماتی و امدادی اطلاع دهند.

احمدی گفت: مسافران و رانندگان هنگام عبور از حاشیه مراتع، مزارع و جنگل‌ها از انداختن ته سیگار روشن خارج از ماشین جداً خودداری کنند.

او افزود: به منظور جلوگیری از بروز تلفات در واحد‌های مرغداری و دامداری، دستگاه‌های خنک کننده مه پاش، آماده بکارگیری باشد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران همچنین از شالیکاران زحمتکش خواست نسبت به هوادهی خزانه‌های برنج اقدام کنند.

احمدی گفت: با توجه به افزایش دما و افزایش مصرف آب و برق، به کلیه هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود نسبت به مدیریت و مصرف بهینه انرژی دقت لازم را مبذول کنند تا با قطع آب و برق مواجه نشوند.

او افزود: مهمانان و مسافران از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل‌ها خودوداری کرده و یا قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در ادامه از کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی خواست ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.
 

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار