مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما:

نحوه پخش سریال‌های تلویزیونی یک تصمیم کلان سازمانی است

ملک محمدی گفت: زمان پخش مجموعه و شبکه مورد نظر، یک تصمیم کلان سازمانی است و مسائل حاشیه‌ای در تصمیمات کلان هیچ جایی ندارد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما درباره استقبال مخاطب از مجموعه «زیر خاکی» گفت: خدا را شکر سریال توانسته نظر مخاطب را جلب کند و فضای خوبی دارد مشاهدات ما حاکی از آن است که مردم سریال را دنبال می‌کنند و بازخورد‌های مثبتی از کار داشتیم. «زیرخاکی» جزو کار‌های مهمی است که در مرکز سیما فیلم تولید شده و سریال با مضمون انقلابی و با لحنی مفرح روایت گر فضای انقلاب در سال ۵۷ است. این سریال به حضور مستشاران و نظامی‌های آمریکایی در ایران نیز می‌پردازد، اما به ساواک به طور ویژه پرداخته است.

وی افزود: با توجه به تخصص آقای جلیل سامان که در کارنامه کاری خود آثار تاریخ معاصر از جمله «نفس»، «پروانه» و «ارمغان تاریکی» را دارد در «زیرخاکی» هم تلاش شده تا با لحنی متفاوت وقایع انقلاب ۵۷ روایت شود. زحمات بسیار گروه سازنده مجموعه و تهیه کننده آقای رضا نصیری نیا برای تولید سریال بسیار قابل توجه است و به طور مثال در این کار هیچ صحنه و قسمتی را شاهد نیستیم که نیاز به بازسازی تاریخی نداشته باشد.

ملک محمدی درباره چگونگی ارائه آثار تولید شده در مرکز سیما فیلم به شبکه ها و نحوه ارائه سریال «زیرخاکی» به شبکه یک سیما گفت: قرارداد نگارش سریال «زیرخاکی» در سال ۹۷ با مرکز سیما فیلم منعقد و در ابتدای سال ۹۸ کار وارد تولید شد و از میانه‌های سال ۹۸ شبکه یک سیما تقاضا داشت سریال در کنداکتور پخش این شبکه قرار بگیرد و ریاست محترم شبکه هم نامه رسمی برای مرکز سیما فیلم ارسال کرد، به همین دلیل «زیرخاکی» در کنداکتور شبکه یک قرار گرفت.

واگذاری تولید «نیوجرسی» به شبکه سه

وی ادامه داد: در سال گذشته دو کار طنز گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم برای تولید در برنامه قرار داشت که «زیرخاکی» و «نیوجرسی» بودند. طبق تقاضای شبکه سه تولید «نیوجرسی» به این شبکه واگذار شد. در این بین، اما «زیرخاکی» به طور کامل در سیما فیلم تولید شد و بعد از پایان قسمت عمده‌ای از کار و انجام مراحل فنی و بر اساس تقاضای شبکه یک برای پخش در اختیار این شبکه قرار گرفت.

 زمان پخش آثار تولید شده یک تصمیم کلان سازمانی است

ملک محمدی درباره پخش آثار تولید شده در مرکز سیما فیلم توسط شبکه‌های مختلف سیما بیان کرد: زمان پخش مجموعه و شبکه مورد نظر، یک تصمیم کلان سازمانی است؛ این که یک سریال متناسب با مقتضیات آنتن و فضایی که دارد از کدام شبکه پخش شود اهمیت دارد و مسائل حاشیه‌ای که این روز‌ها در برخی رسانه‌ها به آن اشاره شده است در تصمیمات کلان هیچ جایی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار