بسته اخبار حوادث ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹؛

توقیف ۱۸۸ هزار لیتر سوخت قاچاق درجنوب شرق کشور/ آزادی نوجوان پس از ۲ ماه اسارت از چنگال آدم ربایان

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۱۸۸ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، از کشف بیش از ۱۸۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار"محمد قنبری گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با قاطعیت و جدیت تمام، در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی، و دیگر رده هاتی عملیاتی، با شناسایی و تخریب ۳ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۶ دستگاه تریلی سوخت کش و ۲۳ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی در شهرستان‌های "ایرانشهر"، "سراوان" و "هیرمند" در مجموع ۱۸۸ هزار و ۵۲ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۶۴ هزار و ۹۲ لیتر گازوئیل، ۳۴ هزار و ۹۶۰ لیتر بنزین و ۸۹ هزار لیتر قیر کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۲۹ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۴۰ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

رهایی نوجوان ۱۲ ساله از چنگال آدم ربایان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان نوجوان ۱۲ ساله پس از ۲ ماه اسارت از چنگال آدم ربایان آزاد و ۲ آدم ربا به دام افتادند.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی اخبار واصله، مبنی بر اینکه ۲ ماه قبل، چند آدم ربا با نیت اخاذی نوجوانی ۱۲ ساله را از کشور افغانستان ربوده و به این استان و شهرستان "میرجاوه" منتقل کرده اند، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی، علیرغم اینکه هیچ گونه شکایتی از والدین کودک برای دستگیری آدم ربایان صورت نگرفته بود، ولی بنابر وظیفه ذاتی خود، با حضور در شهرستان میرجاوه، به صورت نامحسوس تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده با حصول اطمینان از موضوع آدم ربایی مخفیگاه آدم ربایان را در یکی محلات میرجاوه شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه ۲ نفر از عاملان این آدم ربایی را دستگیر و این نوجوان را از چنگال آن‌ها آزاد کردند.

سرهنگ ملاشاهی بیان داشت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد آدم ربایان طی چند نوبت تماس، با والدین این نوجوان قصد اخاذی از آن‌ها را داشته اند که خوشبختانه قبل از دریافت وجه، به دام افتاد.

او خاطر نشان کرد: طی هماهنگی با وزارت امورخارجه و سرکنسولگری کشور افغانستان این نوجوان، صحیح و سالم به آغوش خانواده خود بازگشت و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کولر گازی‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۵ دستگاه کولر گازی قاچاق در بازرسی از سواری سمند خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم گفت: روز گذشته مأموران پلیس شهرستان چابهار هنگام گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه سواری سمند مشکوک شدند.

او  افزود: پلیس پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن تعداد ۵ دستگاه کولر گازی قاچاق را که فاقد هرگونه مجوز گمرکی بودند کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است تصریح کرد: خودروی مذکور توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ کیخای مقدم خاطرنشان کرد: قاچاقچیان و مخلان نظام اقتصادی کشور بدانند خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی با تمام توان با آن‌ها برخورد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

نوشابه‌های انرژی زا به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف یک هزار و ۶۵۶ بطری نوشابه انرژی زای قاچاق دربازرسی از یک دستگاه پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم  گفت: ماموران پلیس این فرماندهی هنگام گشت زنی در سطح شهر چابهار به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک شدند.

او  اظهار داشت: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن تعداد یک هزار و ۶۵۶ بطری نوشابه انرژی زای قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
سرهنگ کیخای مقدم با اشاره به توقیف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فریب تماس ها و پیامک های کلاهبرداران را نخورید

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در مورد افزایش پیامک‌های مشکوک و فریبنده از سوی کلاهبرداران هشدار داد.

سرهنگ حسن کیخا اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و افزایش مدت زمان حضور شهروندان در منازل، فعالیت کلاهبردارانی که با ارسال پیامک و تماس با افراد با ادعا‌هایی دروغین همچون برنده شدن در مسابقات مختلف، و انجام مصاحبه‌های جعلی رادیویی و تلویزیونی قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند زیاد شده است.

سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان افزود: پیامک‌هایی مثل برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر هدیه به زیارت اماکن مقدس، موفقیت در قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی، مواردی هستند که کلاهبرداران برای فریب مردم و کشاندن آن‌ها پای عابر بانک از آن‌ها استفاده می‌کنند. این شیادان به قدری مسلط و حرفه‌ای هستند که اقشار مطلع و تحصیل کرده جامعه هم ممکن است فریب آن‌ها بخورند.

او  تأکید کرد مردم به هیچ وجه نباید با درخواست تماس گیرنده پای دستگاه عابر بانک رفته و اعمالی را که کلاهبردار می‌گوید، اجرا کنند چرا که هدف کلاهبرداران از کشاندن مردم پای دستگاه‌های عابر بانک خالی کردن حساب آن‌ها است. این کلاهبرداران با جعل عناوینی فریبنده، از طریق ایمیل، تماس تلفنی یا پیامک حتی با شماره‌های ثابت تهران یا شهرستان‌ها با مردم ارتباط برقرار می‌کنند و به روش‌های مختلف سعی می‌کنند از کاربران اطلاعات هویتی و شناسنامه‌ای درخواست کنند و در برخی موارد از او می‌خواهند کدی را که به گوشی آن‌ها ارسال می‌شود را برای کلاهبردار قرائت کند. استفاده از شماره ثابت جهت فریب شهروندان امری مرسوم شده است.

سرهنگ کیخا خاطرنشان کرد: مردم هوشیار باشند به هیچ وجه نباید کدی که به گوشی آن‌ها ارسال می‌شود را برای کسی ارسال کنند یا بگویند، چرا که ممکن است به روش‌های گوناگون از آن سوءاستفاده شود مثلا اکانت شبکه اجتماعی ایجاد کنند یا به اطلاعات حساب قربانی دسترسی پیدا کند.

سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد در صورت دریافت ایمیل، پیامک و تماس تلفنی مشکوک و فریبنده با تماس با پلیس فتا یا مرجع رسمی اداره مربوطه از صحت گفته‌های فرد تماس گیرنده مطلع شوند و خاطرنشان کرد: شهروندان جهت ارتباط با پلیس فتا استان، در ساعات اداری با شماره تماس ۹۰۸-۹۰۶- ۰۵۴۲۱۸۲۵۹۰۵ می‌توانند تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار