ویروس کرونا؛ یافته‌های جدید درباره احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان

دانشمندان در تحقیقات اخیر خود به یافته‌های جدیدی در مورد احتمال ابتلای دوباره بهبودیافتگان رسیدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت داروسازی اعلام کرده است که می‌تواند آزمایش آنتی بادی ویروس کرونا با کیفیت بالا را ظرف مدت دو هفته آماده کند. این آزمایش روشی برای تشخیص ویروس کرونا در افراد مبتلاست و اجازه می‌دهد تا بیماران پس از بهبودی با اطمینان به زندگی عادی خود بازگردند.

این شرکت گفته است که می‌تواند میلیون‌ها کیت آزمایش سرلوژی را برای کشور‌های متقاضی فراهم کند. آزمایش فوق پیش از این برای استفاده‌های خصوصی کاربرد داشته و در کلینیک‌های خصوصی انجام شده است.

در شرایط فعلی که ویروس کرونا اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است، انجام آزمایش آنتی بادی روشی حیاتی برای حصول اطمینان از بازگرداندن افراد به مشاغل خود و رونق اقتصاد است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در هفته‌های اخیر هشدار داده است هنوز دلایل و استناد علمی کافی مبنی بر اینکه افراد بهبود یافته دیگر در معرض خطر نیستند و می‌توانند دوباره به کسب و کار خود بازگردند، وجود ندارد و این نگرانی در مورد تصور کاذب مصونیت پس از بهبود همچنان پابرجاست.

آزمایش مطمئن آنتی بادی گام مهم بعدی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حصول اطمینان بیشتر و آغاز به کار کارگران کلیدی است تا مشغول کار شده و زندگی خود را اداره کنند و چرخ اقتصاد بچرخد.

علائم سیستم ایمنی بدن در افراد مختلف متفاوت است، اما پزشکان انتظار دارند که بیماران حدود یک هفته و نیم پس از بهبودی به مصونیت برسند.

به گفته متخصصان شواهد دلگرم کننده از تحقیقات انجام شده در کره جنوبی نشان می‌دهد تعداد افراد مصون از این بیماری رو به افزایش است. اگر چه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که هنوز مدرکی مبنی بر اینکه افراد بهبود یافته دوباره مبتلا نمی‌شوند وجود ندارد، اما این تحقیقات نتایج دلگرم کننده‌ای در این باره نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: بیشتر مبتلایان به کووید ۱۹ بهبودی کامل خواهند یافت


محققان پس از ماه‌ها نگرانی مبنی بر اینکه ممکن است بیماران مبتلا به ویروس کرونا دوباره آلوده شوند، متوجه شدند که آزمایش‌های ابتدایی در این زمینه نادرست بوده است. آن‌ها با تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس نتوانستند شواهدی دال بر جهش چشمگیر در ویروس بیابند که بتواند پادتن ساخته شده را از سیستم ایمنی بدن دفع کند. چنین مطالعاتی باعث افزایش امیدواری برای ساخت واکسن کووید ۱۹ است. با این حال به گفته متخصصان این علم هنوز در مورد میزان و مدت مصونیت افراد دقیق نیست.

شرکت مذکور اعلام کرده است با طیف وسیعی از تولید کنندگان همکاری می‌کند و در هر کجا که باشد از نوآوری در آزمایش استقبال و آن‌ها را تشویق خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
ویروس از بدن کسی خارج نمی شود بنطر من