توافق مصطفی الکاظمی با تشکل‌های سیاسی در خصوص زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد

یک نماینده پارلمان عراق از توافق مصطفی الکاظمی با تشکل‌های سیاسی برای برگزاری جلسه رأی اعتماد به کابینه در روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «ندا شاکر جودت» نماینده پارلمان عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق قرار است بزودی درخواست برگزاری رأی اعتماد به کابینه را در روز پنجشنبه ارائه دهد و بر سر این مسأله با بیشتر نیرو‌های سیاسی به توافق رسیده است.

شاکر جودت به پایگاه خبری المعلومه گفت: توافقی میان مصطفی الکاظمی، نخست وزیر منتخب عراق با بیشتر تشکل‌های سیاسی به انجام رسیده تا روز پنج شنبه آتی، به عنوان موعد نهایی و قطعی برگزاری جلسه تصویب کابینه جدید، تعیین شود.

وی در ادامه افزود: الکاظمی در توافق با تشکل‌های سیاسی، دو پست وزارت دفاع و کشور را قطعی کرده و بزودی کابینه اش را به شکلی کامل و بدون هیچ نقصی ارائه خواهد داد؛ هر چند تغییراتی در برخی وزارتخانه‌ها در روز‌های پیش از زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد وجود دارد.

همچنین «محمد بلداوی» نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی، راه زیادی را در مذاکراتش با تمامی تشکل‌های سیاسی در خصوص تشکیل کابینه پیموده است.

در حالی خبر‌ها از توافق مصطفی الکاظمی با تشکل‌های سیاسی برای برگزاری جلسه رأی اعتماد در روز پنجشنبه حاکی است که برخی ائتلاف‌های عراقی اعلام کرده اند به دولت مصطفی الکاظمی رأی اعتماد نخواهند داد.

ائتلاف دولت قانون روز گذشته از مخالفت خود با رأی دادن به نفع کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در پارلمان خبر داد و اعلام کرد کابینه‌ای که پیشنهاد شده، با چشم انداز‌های ملت عراق مخالفت دارد.

ائتلاف میهنی عراق به ریاست ایاد علاوی، نخست وزیر سابق عراق نیز اعلام کرد به کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق رأی اعتماد نخواهد داد؛ چرا که به گفته وی برنامه کابینه او خواست تظاهرکنندگانی که به شکل مسالمت آمیز اعتراض کرده بودند را تضمین نخواهد کرد.

این در حالی است که یک منبع پارلمانی آگاه نیز روز یکشنبه اعلام کرده بود ائتلاف نیرو‌های تحت ریاست محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در جلسه رأی اعتمادی که قرار است هفته کنونی برگزار شود، به دولت مصطفی الکاظمی رأی نخواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار