استاندار کردستان:

اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی جهت ساماندهی خیابان فردوسی

در مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای ساماندهی خیابان فردوسی ۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهمن مرادنیا در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ جلسه شورای برنامه ریزی برگزار و در توسعه استان تاثیر گذار بود، افزود: در سال گذشته پروژه‌های مهم استان برای بهره برداری اولویت بندی شد و امسال نیز همان روش تداوم خواهد یافت تا از اتلاف منابع جلوگیری شود و پروژه‌های اولویت دار برای استفاده مردم مورد بهره برداری قرار بگیرد.

او با بیان اینکه در سالجاری تکمیل راه آهن همدان به سنندج، جاده مریوان، گردنه صلوات آباد، فرودگاه سقز و منطقه ویژه اقتصادی بانه جزو طرح‌های دارای اولویت به شمار می‌روند، گفت: این پروژه‌ها و اتمام آن‌ها از مطالبات اساسی مردم است و تلاش مدیران باید در راستای اتمام این طرح‌ها باشد.

مرادنیا در ادامه سخنان خود به طرح دولت برای واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی و عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی اگر به خوبی در جریان بخشنامه‌ها و مصوبات قرار بگیرند حتما به مشارکت در اتمام طرح‌ها رغبت نشان خواهند داد.

استاندار کردستان با بیان اینکه دولت معافیت مالیاتی ۱۰ ساله، پرداخت حق بیمه کارفرما و برخی امتیازات دیگر برای بخش خصوصی در واگذاری پروژه‌ها را در نظر گرفته است، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از این فرصت استفاده و سرمایه گذاران را برای واگذاری پروژه‌ها را پیدا کنند.

مرادنیا اضافه کرد: اگر ما در سالجاری بتوانیم ۱۰ درصد پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم موفق عمل کرده ایم.

او در ادامە سخنان خود بیان عملکرد دولت و نظام جهت امید آفرینی در مردم را مهم دانست و گفت: ما در بیان عملکرد‌ها ضعف داریم و باید این ضعف مرتفع شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد که در مقایسه با سال قبل از آن بیش از ۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد، افزود؛ باید تلاش کنیم پرداخت تسهیلات در استان افزایش پیدا کند تا بخش خصوصی بتواند اشتغال بیشتری ایجاد کند.

مرادنیا توجه به عمران شهری و زیبا سازی شهر‌ها را نیز بسیار مهم دانست و اظهار کرد: سال گذشته ارقام بسیار قابل توجهی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و خصوصا شهرداری سنندج کمک شد و امیدواریم این کمک‌ها بتواند در عمران شهری خود را نشان دهد.

استاندار کردستان در ادامه نیز گریزی به موضوع پیاده راه سازی خیابان فردوسی سنندج زد و گفت: از مردم می‌خواهم بخاطر زیبایی شهر و افزایش امنیت تردد شهروندان از این طرح حمایت کامل کنند.

مرادنیا افزود: همه دستگاه‌ها برای ساماندهی این خیابان پای کار آمده اند و از وزارت راه و شهرسازی نیز شش میلیارد تومان به اجرای این طرح کمک می‌شود و در مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای ساماندهی خیابان فردوسی ۲۰ میلیارد تومان است.

او گفت: احیانا اگر کسبه از اجرای این طرح مقطعی متضرر خواهند شد مطمئن باشند که در آینده به سود آنان و زیبایی بیشتر شهر خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.