نماینده، ولی فقیه در استان کردستان:

مهم‌ترین رسالت معلم، تربیت و انسان سازی است

تربیت و انسان سازی مهم‌ترین رسالت معلم بوده و تربیت باعث تقرب انسان به خداوند می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در دیداربا فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان بسیجی استان که به مناسبت هفته معلم و هفته بسیج فرهنگیان انجام شد با گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه، معلم شهید مرتضی مطهری، و تبریک روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان اظهارداشت: بهترین تعریفی که درباره معلم می‌توان گفت اینکه معلمی شغل انبیاء است و این‌ها همچون انبیاء در تربیت انسان نقش دارند.

او از ماه رمضان به عنوان ماه برکت، رحمت و مغفرت نام برد و با بیان اینکه رمضان ماه خدا و افضل ماه‌های سال است، گفت: شب و روز و تمام ساعات و لحظات این ماه دارای برکت است و باید ضمن قدرشناسی، از فیوضات این ماه به نحو احسن بهره گرفت.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان هم چنین به مناسبت‌های این ماه، سالروز وفات حضرت خدیجه (س) همسر مکرم رسول گرامی اسلام (ص) و ویژگی‌ها و عنایت خداوند متعال به این بانوی برگزیده و نقش ایشان در پشتبانی اسلام اشاره کرد و گفت: لیالی پر خیر و برکت قدر و شهادت امیر مومنان علی بن ابیطالب (ع) از دیگر مناسبت‌های این ماه است.

آیت الله حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود، توصیف امام راحل از مقام شامخ معلم با مضمون «معلمی شغل انبیاست» را بهترین توصیف معلمی عنوان کرد و با بیان اینکه رسالت معلمی، تربیت و انسان سازی است، اظهار داشت: تربیت، بالاترین مشخصه انسان است.

او با بیان اینکه معلم برای انجام وظیفه خود در عرصه تعلیم و تربیت انتخاب می‌شود، گفت: اگر ما این نگاه را به معلمی داشته باشیم دیگر دچار حواشی نخواهیم شد و البته که باید با کاهش فاصله در پرداخت ها، به مسائل معیشتی معلمان نیز توجه ویژه شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، هدف از ارسال پیامبران از سوی خداوند را هدایت بشر عنوان کرد و با تاکید بر اینکه اسلام برای همه ابعاد زندگی بشر برنامه دارد، گفت: اگر تربیت ما اسلامی باشد، همه برنامه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه در فرآیند تعلیم و تربیت، تربیت بر تعلیم اولویت دارد، پیشرفت‌های کشور را حاصل تربیت قرآنی دانست و تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش بتواند تربیت اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهد و دانش آموزان درست تربیت شوند، همه جا درست خواهد شد و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

نماینده، ولی فقیه در کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، قدرت علمی، قدرت نظامی و برخورداری از تقوی الهی را لازمه سرآمد شدن از منظر اسلام دانست و با بیان اینکه در برابر دشمنان اسلام باید قوی بوده و خود را مجهز کنیم، اظهار داشت: قدر علمی باعث می‌شود انسان به ناشناخته‌ها دست یافته و تقوا نیز موجب تقرب انسان به خدا می‌شود.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو بال برای شکوفایی انسان است، گفت: تربیت باعث رسیدن انسان به خداوند می‌شود و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تلاش است که دانش آموزان به مراحلی از حیات طیبه و قرب الهی دست یابند.

او در پایان ضمن تقدیر از زحمات و مساعی معلمان و فرهنگیان، ابراز امیدواری کرد تلاش معلمان در عرصه تعلیم و تربیت، باعث تربیت انسان‌های بزرگی همچون شهید مطهری شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.