توزیع نهال در کوهرنگ همچنان ادامه دارد

با توجه به شرایط آب و هوایی معتدل و بارندگی‌های فراوان، توزیع نهال در بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسلم پرویزی مدیر جهادکشاورزی کوهرنگ گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی معتدل و بارندگی‌های فراوان توزیع نهال در بخش مرکزی شهرستان همچنان ادامه دارد.

او افزود: این شهرستان با دارا بودن آب و هوای معتدل در بهار و تابستان و هوای بسیار سرد در زمستان و ارتفاع از سطح دریا و اختلاف دمای محسوس بین شب و روز که در کیفیت میوه بسیار مؤثر است یکی از شهرستان‌های با ظرفیت بالا جهت توسعه باغات است.

پرویزی اضافه کرد: پارسال ۲۲ هزار اصله نهال در سطح شهرستان کوهرنگ بین باغداران و علاقمندان توزیع گردید و امسال به حدود ۳۳ هزار نهال رسیده است که رشد ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: عمده استقبال از نهال‌های گردو، بادام، گیلاس، آلبالو، زردآلو، هلو و سیب بوده است و هم اکنون شهرستان کوهرنگ دارای دو هزار و ۳۰۰ هکتار باغ می‌باشد که بیشترین محصولات باغی شهرستان سیب، گردو و بادام است.

پرویزی گفت: نظارت بر توزیع نهال و جایگاه‌های عرضه نهال توسط کارشناسان اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان ادامه دارد.

او افزود: انتخاب نهال شناسنامه دار و با کیفیت جهت جلوگیری از هدر رفت منابع مالی، نهاده‌های فراوان و زمان، می‌تواند عملکرد بالا به همراه داشته باشد که این امر بازدهی اقتصادی به همراه خواهد داشت و در سال جهش تولید گامی مؤسثر خواهد بود.

کوهرنگ از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.