سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه خبر داد؛

اختصاص ۱۱۰ تخت فعال بیمارستانی به حوزه زایمان ساوه و زرندیه

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در شهرستان‌های ساوه و زرندیه ۱۱۰ تخت فعال بیمارستانی به حوزه زایمان اختصاص داده شده است.

مصری سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به روز ماما گفت: در شهرستان‌های ساوه و زرندیه ۱۱۰ تخت فعال بیمارستانی به حوزه زایمان اختصاص داده شده است و ۲۲۰ نفر ماما در بخش‌های مختلف بهداشتی، آموزش و درمان این دانشکده فعالیت می‌کنند.

اختصاص ۱۱۰ تخت فعال بیمارستانی به حوزه زایمان در ساوه و زرندیه

مصری با اشاره به نامگذاری ۵ می‌از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان روز ماما افزود: این سازمان با توجه به اهمیت ماما و ارتباط آن با سلامت جامعه، سال جاری را به عنوان سال پرستار و ماما نامگذاری کرده است.

او اضافه کرد: مراکز درمانی دانشکده علوم پزشکی با توجه به نقشه راه درمان، ۴۰ درصد از استاندارد‌های موجود در تخت بیمارستانی فاصله دارندکه امیدواریم با تا راه اندازی بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه این کمبود را از طریق راه اندازی مراکز درمانی مرتفع نماییم.

طباطبایی رئیس بیمارستان دکتر چمران ساوه هم گفت: سال گذشته از ۱۷۲۰ مورد موالید، ۱۱۰۰ مورد مربوط به زایمان طبیعی بوده که از لحاظ عملکرد سنوات قبل نیز به به عنوان بیمارستان برتر شناخته شده است.

گفتنی ست ۵ مه از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان روز ماما نامگذاری شده و مراقبت‌های دوران بارداری، انجام زایمان طبیعی، مراقبت‌های پوستی مادران و نوزادان، آموزش شیر دهی و کمک به مادران از وظایف ماما‌ها است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.