اینجا دهکده‌ ارواح است، مراقب باشید! + تصاویر

در حالی که روستاییان شهر ارواح (City of Ghosts) در خانه‌های محقر خود زندگی می‌کنند، خویشاوندان مرده‌ی آن‌ها در مقبره‌های بزرگ، لوکس و باشکوه خود در کنار یکدیگر ساکن هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قبرستان باشکوهی در نزدیکی روستای ان بنگ (An Bang) در حدود ۲۰ کیلومتری مرکز شهر هو (Hue) واقع شده است.

تازه واردان به روستای ان بنگ از مردم محلی که در این شرایط پیچیده زندگی می‌کنند، اما برای مردگان خود قبر‌های رنگارنگ ساخته‌اند، تعجب می‌کنند. کلودیو سیبر (Claudio Sieber) برای دیدن یک دوست به این منطقه رفته بود، زمانی که در مورد این قبرستان شنید تصمیم گرفت که از آن مستندی بسازد.

کلودیو سیبر عکاسی که دایم در سفر بود، این قبرستان را در زمان بازدید یک دوست کشف کرد.

او می‌گوید: «این منطقه باستانی از پایتخت هو تحت تاثیر معماری سلطنتی چینی قرار گرفته است. در مورد قبرستان ان بنگ گفته می‌شود که حدودا ۹۰ درصد از روستاییان اقوام خارجی دارند که برای آن‌ها پول می‌فرستند و بخش زیادی از این پول‌ها صرف ساخت این مقبره‌های باشکوه می‌شود. آن‌ها مقبره‌های باشکوه و با ظرافتی را برای گذشتگان خود و همچنین برای اعضای خانواده‌شان که هنوز زنده هستند، می‌سازند.

ویتنام دین رسمی ندارد، اما بسیاری از مردم هنوز با روحیه قوی با گذشتگان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

در حالیکه خانه‌های روستاییان محقر باقی مانده‌اند، اما مکانی که مردگان در آن قرار دارند بسیار باشکوه هستند. در فرهنگ ویتنام، مرگ موضوع بسیار مهمی است. آن‌ها برای زندگی بعد از مرگ سرمایه‌گذاری می‌کنند. در میان مردم ویتنام فرض بر این است که این دنیا سرمایه‌ای برای دنیای بعد است.

اگرچه میانگین درآمد سالانه‌ی ویتنام در حدود دوهزار دلار است، اما روستایی‌ها در جوامع روستایی ده‌ها هزار دلار برای ساخت مقبره‌های باشکوه برای عزیزانشان هزینه می‌کنند، گاهی حتی قبل از مرگ آنها.

زندگی محلی روستاییان در خانه‌های محقر در تضاد با مقبره‌های باشکوه مجاورشان است.

طبق گفته دولت کمونیست، ویتنام به طور رسمی دینی ندارد، اما بسیاری از مردم ویتنام هنوز به قدرت ارواح و گذشتگان خود اعتقاد دارند. مقبره‌های ان بنگ در سبک‌های مختلف ساخته می‌شوند از جمله بوداییسم، تائوئیسم، کاتولیک، ویتنامی، چینی و حتی سبک‌های غربی.

با وجود درآمد سالانه‌ی پایین روستاییان ده‌ها هزار دلار برای ساخت مقبر‌ها هزینه می‌شود.

سیبر اضافه می‌کند که این قبرستان با قبرستان‌های باشکوه دیگری که بازدید کرده مانند قبرستانی که در نیواورلئان است غیرقابل مقایسه است. اینجا نه مکانی ترسناک و نه مکانی غم‌انگیز است. این قبرستان این احساس را در بتزدید کننده ایجاد می‌کند که مرگ یک فصل مهم در سنت ویتنامی است.

این قبرستان بسیار زیبا و رنگارنگ است. سازه‌هایی با شیر‌ها و اژدها‌های سنگی بر روی شن‌های سفید ساخته شده است. بعضی از مقبره‌ها به اندازه یک عمارت بزرگ هستند.

قبرستان شامل مقبره‌هایی با سبک ویتنامی، بودایی، کاتولیک و حتی غربی است.

بسیاری از قبر‌ها از مقبره Nguyen Kings در هو ـ جایی که بسیاری از امپراتوران سلسله Nguyen دفن شده‌اند ـ یا معماری سلطنتی در پایتخت الهام گرفته شده است. کلودیو می‌گوید: «زمانی که اینجا بودم تنها من و چند باغبان آنجا بودند. ان بنگ جاذبه‌ی گردشگری زیادی نداشت.»

ایده‌ی پرداختن به قبرستان ان بنگ به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری توسط هئیت فرهنگ و هنر ویتنام در شهر هو مطرح شد. حالا تعداد انگشت شماری اپراتور‌های تور‌های گردشگری در شهر هو وجود دارد که مردم را برای دیدن این قبرستان رنگی به آنجا می‌برند.

منبع: عصر ایران

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آدمهای نادانی هستند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
چقدر قشنگ ساختنش هنرمندانست شبیه پارک بازی کودکان است در ضمن اگه قرار از ارواح بترسید بروید از خودتان بترسید چون درون بدن خودتان و همه انسانها روح وجود دارد حالا حساب کن در شهر و دیارتون خانه و خانوادتون و کل کره زمین چقدر روح در بدنهای زندگان ارواح وجود دارد ارواح اموات مردگان بماند که چقدر زیادند از روح مطهر حضرت آدم و هوا گرفته تا برو تا روز قیامت کلا هر روز همگیمون داریم با ارواح خودمون و دیگران زندگی می کنیم اون وقت میگی مراقب باشید اینجا دهکده ارواح است !!! انشاءالله خداوند جل جلاله به شما بی خردان اندکی خرد دهد به ما بندگان حقیر هم یه پول کلان دهد تا رفع مشکلات نیازمندان کنیم . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار