خزانه دار شورای شهر تهران مطرح کرد؛

آخرین وضعیت بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران

رسولی درباره آخرین وضعیت بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رسولی خزانه دار شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تأکید بر اینکه هیچ یک از ۲۱ عضو شورای شهر تهران فعالیت انتخاباتی و سیاسی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نداشتند٬ گفت: در امانتی که مردم به ما سپردند به عنوان عضو شورای شهر تهران نباید به دنبال کار‌های غیر مدیریت شهری باشیم.

او با اشاره به تعاملات گسترده مدیریت شهری با دیگر نهاد‌های حاکمیتی٬ بیان کرد: شهرداری وظایف متعددی دارد و لازم است که با تمام ارگان‌های نظام تعامل داشته باشد و اعتقاد ما این است که در شورای شهر تهران توانستیم به درگیری‌های گذشته شهرداری با دیگر نهاد‌ها خاتمه دهیم.


بیشتر بخوانید: توافق ضمنی ستاد کرونا با اعمال نرخ کرایه ۹۹ از ابتدای خرداد / افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ کرایه 


خزانه دار شورای شهر تهران تاکید کرد: امروز دولت شهرداری تهران را رو به روی خود نمی‌بیند٬ بلکه شهرداری تهران همراه دولت است و مصداق این گفته من اقداماتی است که در حوزه مقابله با کرونا در مدیریت شهری تهران انجام شده است.

او افزود: تلاش ما این است معضلات پایتخت با مناسبات فی مابین نهاد‌هایی مانند دولت٬ استانداری و شهرداری حل شود و تاکید می‌کنم فارغ از فعالیت‌های مدیریتی و سیاسی باید شجاعانه حرف‌های خود را مطرح کنیم، چون اداره پایتخت نیاز به تعاملات حاکمیتی دارد.

رسولی ادامه داد: ما در شرایط پیش از بحران کرونا نیاز به تعامل داشتیم و امروز با بحران کرونا که به تعبیر بسیاری از سران کشور‌ها این بحران در حد جنگ جهانی است به تعامل بیشتر بین دستگاهی نیاز داریم.

او در تشریح آخرین وضعیت سامانه شفافیت شورای شهر پنجم گفت: اصل شفافیت یکی از شعار‌های شورای شهر پنجم است و به این منظور کمیته شفافیت در شورای شهر به ریاست خانم آروین تشکیل شد.

خزانه دار شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اختلاف سنی من با خانم آروین، اما شهادت می‌دهم او نقش مهمی در پویایی کمیسیون برنامه و بودجه داشته است و امروز با فعالیت سامانه شفافیت در بخش منابع انسانی دیگر شاهد آن نابه سامانی‌های گذشته نیستیم.

رسولی در تشریح آخرین وضعیت بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران گفت: بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران کمی بیشتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان و متأثر از بحران کرونا است و پیش بینی می شود که از بودجه سه ماه نخست سال که رقمی در حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است٬ تنها ۳۰ درصد آن یعنی حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان محقق شود.


بیشتر بخوانید: همکاری شهروندان در طرح الزام به استفاده از ماسک در ناوگان عمومی 

بیشتر بخوانید: مفاد نامه اعضای شورای شهر تهران به شوراهای کلانشهرهای جهان 


او بیان کرد: با توجه به شرایط موجود چاره‌ای جز ایجاد طرحی نو نداشتیم که در نهایت به ارائه لایحه محرک اقتصادی ختم شد که در شورای شهر تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به لایحه اصلاح ساختار در شهرداری تهران افزود: یکی دیگر از گام‌ها برای ساماندهی منابع و مصارف اصلاح ساختار و ضوابط تشکیلاتی است که متأسفانه در چند سال گذشته شهرداری تهران از نابسامانی در اصلاح ساختار بسیار رنج برد و پس از سال‌ها شهرداری و شورای شهر تهران به وظیفه خود عمل کردند و امیدواریم ظرف ۲۰ روز آینده لایحه اصلاح ساختار تقدیم شود.

رسولی ادامه داد: باید هر پست سازمانی شرح وظایف و مأموریت مشخص داشته باشد و متأسفانه برای ۱۷ هزار پست سازمانی در شهرداری تهران، ۶۴ هزار کارمند مشغول به فعالیت هستند.

او بیان کرد: نکته قابل تأمل و توجه این است که نباید شتابزده عمل کنیم و امنیت روانی را از کارمندان سلب کنیم و به زبان ساده فردی با لیسانس کتابداری نمی‌تواند پست کارشناسی در حوزه معماری و شهرسازی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار