سیل در ولایت سمنگان خساراتی برجای گذاشت

مقامات محلی ولایت سمنگان اعلام کردند که در پی سرازیر شدن سیلاب در این ولایت، ۳ نفر زخمی و بیش از هزار منزل مسکونی تخریب شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات محلی ولایت سمنگان اعلام کردند که در پی سرازیر شدن سیلاب در این ولایت، ۳ نفر زخمی و بیش از هزار منزل مسکونی تخریب شده است.

دفتر والی سمنگان امروز (سه شنبه ۱۶ ثور/ اردیبهشت) در اطلاعیه ای نوشت: بر اثر این سیلاب ها، سه تن زخمی و بر اساس آمار ابتدایی، حدود یک هزار و ۲۲۷ منزل مسکونی در مسیر این سیلاب که شامل ولسوالی خرم و سارباغ، روستاهای مرکز ولایت و ولسوالی حضرت سلطان می‌شود، تخریب شده است.

به گفته دفتر والی سمنگان، از این شمار منزل مسکونی، حدود ۷۰ درصد آن به صورت کلی و باقی به صورت قسمی تخریب شده و نیز صدها راس مواشی تلف شده است.

دفتر والی سمنگان افزوده است که در نتیجه این سیلاب ها چندین آسیاب، کانال های جوی، جاده، سربند آب گردان و صدها جریب زمین زراعتی و باغ تخریب شده است.

در اطلاعیه دفتر والی سمنگان آمده است که همچنین در ولسوالی دره‌صوف پایین این ولایت نیز بر اثر سرازیر شدن سیلاب، ۷۰ منزل مسکونی و ۸ دکان تخریب شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار