خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به صنعت گردشگری استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: با شیوع کرونا، در ماه های بهمن، اسفند و فروردین بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به صنعت گردشگری استان اصفهان وارد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره فعالیت هتل‌های استان اصفهان با استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و تصمیم ستاد مقابله با کرونا در اوج سفر‌های نوروزی به استان اصفهان، تمام واحد‌های اقامتی استان اصفهان اعم از هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمان پذیر‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی تعطیل شد.

او افزود: با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت هتل‌های استان اصفهان با حدود ۵۰ درصد ظرفیت آن‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از بیماری کرونا آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان بیان داشت: استان اصفهان دارای بیش از ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بوم گردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمان پذیر با حدود ۳۵ هزار تخت است که برآورد می‌شود تعطیلی این مراکز ماهانه بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان ضرر اقتصادی به همراه داشته است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.