از کرونا در قم چه خبر؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت به ادامه وضعیت خطرناک ابتلا به کووید ۱۹ در قم هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  روز سه‌شنبه در ستاد پیشگیری از بحران در سالن کرامت استانداری، با هشدار نسبت به ادامه وضعیت خطرناک ابتلا به کووید ۱۹، گفت: در دو هفته گذشته سیر نزولی مبتلایان به کرونا در قم متوقف‌شده و کاهش پیدا نکرده است و باید روند عادی سازی متوقف شود.

او اضافه کرد: در ۱۴ روز گذشته تعداد ۱۶۰ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی قم ثابت بوده که نشان می‌دهد هشدار‌ها و خطرات این ویروس در بین مردم نادیده گرفته‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: ثابت بودن سیر بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی قم در حالی ادامه دارد که با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند شاهد سیر نزولی این ویروس بودیم که در روز‌های گذشته دیگر خبری از آن نبوده است.

قدیر اظهار کرد: روند عادی‌سازی شرایط در قم باید مختل شده و کنار گذاشته شود وضعیت کرونا در قم همچنان پرخطر است.

خطر ناقلان بی‌علامت کرونا در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به هر میزان که مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی بیشتر باشد تعداد فوتی‌های نهایی استان بیشتر خواهد بود.

او افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی کرونایی در قم بیشتر از اغلب استان‌های کشور است که مسئله مشکل‌زایی است.

قدیر با هشدار نسبت به بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی گفت: تعداد افراد با علائم خفیف، اما ناقل بیماری کرونا در قم قابل‌توجه است.

او ادامه داد: افراد بهبودیافته واقعی بعد از بهبودی کامل باید به در مدت ۲۴ ساعت دو بار تست کرونای آن‌ها منفی باشد و دو هفته بعد از بهبودی نیز علائمی نداشته باشد.

قدیر عنوان کرد: حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌رانی به‌تن‌هایی ۳۰ درصد از آمار سرایت کرونا را به خود اختصاص داده و باید برای استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در این ناوگان تدبیر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان گفت: شرایط کرونا در قم به‌هیچ‌وجه عادی نیست و نگرانی‌های زیادی از جانب مرکز بهداشت و علوم پزشکی قم احساس می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار