قدرت طلبی در خیابان سئول/ پرسپولیس، قربانی کشمکش‌های مدیریتی

باشگاه پرسپولیس این روز‌ها وضعیت خوبی ندارد و قربانی کشمکش‌های مدیریتی است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرای شرکت کارگزار پرسپولیس در ماه‌های گذشته به شدت در این باشگاه حاشیه ساز شده و حتی سبب گردیده تا مدیرعامل‌های مختلف نیز از این باشگاه جدا شوند.

ابتدا در زمان مدیریت ایرج عرب در پرسپولیس، سرخ‌ها قرار بود با شرکت (ر) قرارداد ببندند و حتی ۷ میلیارد تومان نیز پیش قرارداد دریافت کردند تا بلیت فروشی بازی‌های پرسپولیس به این شرکت برسد، اما پس از مدتی، سرخ‌ها بلیت فروشی را به شرکت توسعه تجهیز واگذار کردند و سبب شد تا شرکت فوق از سرخ‌ها شکایت و خواستار مطالباتش شود.

مهرداد هاشمی که گفته می‌شد به همین دلیل در زمان مدیریت عرب در پرسپولیس از سمت خود استعفا کرده بود، درصدد بود تا بازهم این شرکت را به جای شرکت (آ) به پرسپولیس بیاورد که به نظر می‌رسد این اتفاق رخ نخواهد داد.

قدرت طلبی در خیابان سئول/ پرسپولیس قربانی کشمکش‌های مدیریتی

در زمان مدیریت محمد حسن انصاری فرد، سرخ‌ها قراردادی را با کارگزار خود، (آ) امضا کردند و قرار بود پول خوبی نیز دریافت کنند، اما طبق اعلام پرسپولیسی ها، دریافتی آن‌ها از درآمد حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود و ۱۵ میلیارد تومان نیز قرض الحسنه دریافت کردند. با اتفاقات رخ داده میان مدیرعامل وقت سرخ‌ها و هاشمی، انصاری فرد از پرسپولیس جدا شد تا مهدی رسول پناه، سرپرست مدیرعاملی شود.


بیشتر بخوانید: خطر کسر امتیاز پرسپولیس را تهدید نمی‌کند


رسول پناه در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: همه می‌دانند قرارداد کارگزاری به چه معناست. آبان سال گذشته تمام راه‌های درآمدی باشگاه به شرکتی واگذار شد که قرار بود به عنوان کارگزار از محبوبیت برند پرسپولیس و پتانسیل آن استفاده کند و درآمد خوبی کسب کند. اما متاسفانه با توجه به آنچه همگان از مشکلات بزرگ مالی پرسپولیس در این برهه از زمان باخبرند، در طی چند ماه کمتر از سه میلیارد درآمد حاصل شده، که این مقدار تفاوت زیادی با آنچه وعده داده شده است، دارد. البته این شرکت مبلغی به عنوان قرض الحسنه به باشگاه پرداخت کرده بود، اما در ازای آن چک ضمانت دریافت کرده بود و به عنوان درآمد نبوده است.

پس از این اتفاقات، شرکت‌های زیادی برای عقد قرارداد با پرسپولیس درخواست دادند و شرکت (ر) نیز با حمایت یکی از اعضای هیئت مدیره به میان آمد و بیان کرد  می‌خواهد بار دیگر قرارداد ببندد و حاضر است از قید ۷ میلیارد تومان ابتدای فصل هم بگذرد.  

البته این درحالیست که با قول‌های مدیران شرکت (آ) قرار است بار دیگر این کارگزار با پرسپولیس همکاری کند و گفته می‌شود پیشنهاد کمک ۳۰ میلیارد تومانی به پرسپولیس داده است.

قدرت طلبی در خیابان سئول/ پرسپولیس قربانی کشمکش‌های مدیریتی

البته این اتفاقات درحالی رخ داده که صبح دیروز (سه شنبه) ابوالفضل امان الله، مشاور رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس نوشت: ۲ روز است یک قرارداد عالی روی میز وزیر است که می‌توان با آن پول برانکو را پرداخت کرد، اما مهدی رسول پناه اصرار دارد که قرارداد قبلی سرخ‌ها را احیا کند. همین مسئله سبب شد تا رسول پناه در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار کند، با توجه به رعایت نکردن شئونات شغلی و حرفه‌ای، ابوالفضل امان الله دیگر مسئولیتی در باشگاه پرسپولیس ندارد و بابت نشر اکاذیب، پیگیری قانونی برای باشگاه پرسپولیس محفوظ است.

لازم به ذکر است، این موضوعات به نوعی نشان دهنده اختلافات مهرداد هاشمی عضو هیئت مدیره و مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه است و به نظر می‌رسد پرسپولیس قربانی کشمکش‌های مدیریتی شده است. درحال حاضر هاشمی در تلاش برای جذب اسپانسر مدنظر خود است و رسول‌پناه هم اکنون حامی کارگزاری شده که گفته شده بود قراردادش فسخ شده است.

در پایان گفتنی است، شرکت (آ) که قرار است بار دیگر به جمع سرخ‌ها بازگردد، مدعی است تاکنون ۲۵ میلیارد تومان به پرسپولیس پول تزریق کرده که البته ۱۵ میلیارد آن به صورت قرض الحسنه بوده و باشگاه باید آن را پس دهد و از سویی دیگر مهرداد هاشمی عضو هیئت مدیره سرخپوشان به صوت علنی مطرح کرد که برخلاف تعهداتی که این شرکت داده، در ۶ ماه فعالیت، حدود ۲ میلیارد تومان به باشگاه سود رسانده اند.

حالا باید منتظر ماند و دید وزارت ورزش و جوانان در این باره چه تصمیمی خواهد گرفت و کدام شرکت با پرسپولیس همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
باشماهابایدباادبیات خودتوحرف زد.دوست.عزیز.فهمیدی؟
Netherlands
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
انداختیم برداشتن.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای پیروانی دلیل اخراج شما از تیم ملی به خاطر حقه بازی و بی نظمی ودو به همزنی بود هر کجا وارد شدی تو را شناختند بیرون انداختن ..شما را کالدرون خوب شما را شناخت تیم پرسپولیس را هم نابود خواهی کرد چون تفکر شما دروغ ودو بهم زنی است برای ماندن هر کسی را نابود می کنی اگر خودت را اصلاح نکنی
صورت اصلیت هویدا خواهد شد البته تعدادی از پیشکسوتان
شما را زیر نظر دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماهوادارن پرسپولیس چرابایدرنج بخوریم. یک شماره حسابی باشگاه اعلام کنه ماهوادارن کمک میکنیم خدارقیب وحریف پرسپلیس روعاقبت بخیرودشمن پرسپولیس رونابودبفرماید
Netherlands
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اونایی که می گفتن وزیرپرسپولیسی.دهانشان گل بگیرن وگرنه خودم دهانشون گل می گیرم.توبدتریش شرایط پرسپولیس بلاتکلیف است.پروندهای فیفا.می خوان پرسپولیس رونابودکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بهترین کار گل گرفتن هیکلته تا نطق و بیان رو یاد بگیری
Iran (Islamic Republic of)
میثم.
۰۹:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
امان از حسادت و کینه ورزی؟ ببینید چطوری برای باشگاه بزرگ پرسپولیس هر روز مشکل جدیدی درست میکنن؟جای تاسف داره برای مسئولین باشگاه که توانایی حل مشکلات را ندارن. خب معلومه که دشمنان باشگاه دنبال چی هستن.
آخرین اخبار